Jong gezin wat gek is geworden op reizen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Michelle Stuij, 30 jaar jong en moeder van een zoon van bijna 8 jaar. Inmiddels ook al zo’n 8 jaar getrouwd met mijn man Piet Stuij en vormen wij een gelukkig jong gezin. We zijn zelfstandig ondernemers, dus bijna het gehele jaar (m.u.v. februari) werken wij erg hard. In februari is het voor ons vakantietijd en sinds verleden jaar hebben wij het echte reizen ontdekt. Wow, wat een ervaring. Iets wat ik altijd al graag wilde, want ik ben erg avontuurlijk ingesteld en houdt van verrassing en vernieuwing. Eerder gingen wij vaak all inclusive op vakantie, maar op gegeven moment merkte ik dat ik dat luieren en vastzitten aan een bestemming niet prettig vond. We deden uiteraard wel uitstapjes, maar altijd in de nabije omgeving van resort. Ik wilde graag meer zien van de wereld en als we in een land zijn wil ik er doorheen reizen, nieuwsgierig naar de diversiteit en schoonheid. Gelukkig sprak dit mijn man en ons kind ook aan. Dus zodoende afgelopen jaar onze eerste echte reis gemaakt naar Thailand. Een georganiseerde, individuele reis, want direct zelfstandig reizen vonden we toch wel spannend. We hebben enorm genoten met z’n 3-en en zoveel gezien en gedaan. Na afloop kwamen we wel tot de conclusie dat we het volgende keer echt zelf willen doen, om zo nog meer vakantiegevoel te hebben en nergens aan vast te zitten qua locatie/accommodatie. Dit jaar gaan we daarom naar Costa Rica en ik kan echt niet wachten. En ik ben zo blij dat onze zoon het ook zo leuk vindt. Samen struinen we op het internet, kijken tv documentaires etc. Enigszins spannend dat we op eigen houtje gaan reizen anderzijds geeft het een enorm vrij gevoel. Op Costa Rica forum zal een berichtje plaatsen aangaande reisadvies. Want het was zo moeilijk om een mooie route uit te stippelen. Alles is namelijk aantrekkelijk, maar we kunnen helaas niet 2 maanden verblijven :).

Leuk en herkenbaar. Ik ben Dionne, getrouwd en moeder van twee kids van 8 en 6 jaar. Wij reizen met hen sinds 3 jaar. Eerst Thailand, toen Sri Lanka en afgelopen zomer zijn we in Japan geweest. De kinderen vinden het alleen maar leuk.
Ook wij gaan volgend jaar naar Costa Rica. Nu bezig route uitstippelen. Ook wij gaan zelfstandig, niet op de bonnefooi maar wel alles zelf uitzoeken en boeken. Het is een grote hobby van mij. En bovendien houden wij wel van reizen op maat, precies wat wij willen.
Veel plezier met voorbereiden.

Groetjes Dionne

Hallo Dionne,

Wat leuk om te horen dat jullie ook gewoon lekker reizen met twee kinderen. Ik merk ook dat onze zoon het alleen maar leuk vindt. Gelukkig maar, want we willen nog heel veel zien! Japan klinkt ook super.

Fijne avond!
Michelle