Johannesburg - Maputo -Tofo - Vilankulo -vliegtuig/bus/auto : 3 weken

We geraken er hier niet uit. Aangezien de korte tijd en de lange afstanden hadden we gedacht om een vlucht te nemen van Johannesburg naar Vilankulo. Kost ons wat geld maar dagen rijden en extra slaapplaatsen kosten uiteindelijk ook geld. Van daaruit zouden we met de bus ( niet de lokale bus , er zouden ook nachtbussen rijden, klopt dit?) terug afzakken naar Tofo en later naar Maputo om te eindigen in het Kruger Park. Natuurlijk hebben we hier een 16 dagen tijd voor. De resterende tijd gebruiken we om het Kruger Park te bezoeken.

mijn vraag: Iemand ervaring met de bussen in Mozambique, ik heb het niet over de lokale bussen?
ook tips over leuke slaapgelegenheden zijn altijd welkom, je weet wel die pareltjes waar de schijn van binnen zit en niet van buiten :slywink:
We reizen met z’n drietjes, ( dochter van 12j gaat mee ) , gaan allen ook duiken dus daar zijn we alvast al een goeie duit aan kwijt. Als het maar een gezellig plaatsje is, éénvoud siert;

ik ben benieuwd naar jullie duizenden :biggrin:reacties

Katrien

Hoi Katrien,

Het enige wat ik weet dat het van de grens van Z-Afrika naar Maputo 8 uur is en nog eens 8 uur van Maputo naar Tofo. Wij hebben dus besloten om tock een duurdere ticket te pakken naar Inhambane, bij Tofo. Dit omdat deze busritjes eigenlijk niet te doen zijn, te druk en te veel gaten in “wegen”, waar Mozambique ook om bekend staat. Mijn vraag is, waarom willen jullie zo graag naar Maputo? Het blijkt dat dit erg gevaarlijk is en hier eigenlijk niks te zien valt.

Groeten
Marinda

Hallo Marinda,
Bedankt voor je reactie. We hoeven ook niet echt IN maputo te zijn, kan ook iets er voor op er achter zijn, is meer als tussenstop bedoeld. De afstand is te ver om te overbruggen (Tofo - Johannesburg). We duiken graag en naar het schijnt zijn er in de omgeving van Maputo ook mooie duikplaatsen.

heb je het over de lokalebussen? We vonden een site die busritten voorstellen met autocars ( van die grote comfortabele ), kan zelfs ook met een nachtbus.

groetjes,

Katrien