Mozambique 3 weken maart 2010

Hoi allemaal,

Ben nog een beetje opzoek naar info. betreft slaapplaatsen qua hostels in Mozambique. Enig idee?
En wat voor opties het beste zijn om in 3 weken te bekijken willen namelijk wel naar Krugerpark.
Kan niet veel vinden op hostelworld. Of is het de gewoonte om ergens naar binnen te lopen en vragen om slaapplaats.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Groetjes Vincent

Probeer het hier eens:
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/
of hier:
http://nl.hostelbookers.com/hostels/mozambique/
en
http://www.aroundtheglobe.nl/hostels/mozambique/

Ben benieuwd naar je ervaringen, want wij willen tzt ook die kant op (liefst eigen gelegenheid) en dan Krugerpark meepakken.

Hey Vincent,

Toevallig ben ik er in juni geweest. 3 Weken is niet lang, maar kan best… Land je in Johannesburg of Maputo? In beide gevallen is er voldoende busverkeer naar de omgeving van het Krugerpark. Vanuit Johannesburg kun je het beste per bus naar Nelspruit gaan, dit ligt mooi centraal en er zijn genoeg backpackers hotelletjes (je hebt het over hostels, maar meest gebruikelijk, makkelijk te bereiken en goedkoop zijn backpackers hotelletjes). ‘Nelspruit Backpackers’ is wat dat betreft een aanrader, daar zit Jimmy en die heeft zelf 18 jaar in het park gewerkt dus kan je er veel over vertellen. Vanaf Nelspruit gaat er weer een shuttlebus naar Maputo. Hoe het zit met tours vanuit Mozambique weet ik niet precies, wel kun je in Maputo prima overnachten in ‘Fatima’s Nest’. Vanaf daar kun je overigens ook lopend naar de kust om lekker te eten;). Houd er tot slot rekening mee in het kiezen van een tour dat het bezoeken van zo’n park altijd gokken is; je kan er in 1 dag de hele bigfive zien of 5 dagen lang alleen maar impala’s. Daarnaast is overnachten in het park erg duur.

Voor verder reizen in Mozambique kan ik je het volgende zeggen. Er is 1 route vanaf Maputo langs de kust omhoog, waarbij je gebruik zult moeten maken van minibusjes. Landinwaarts is vrijwel niet mogelijk of in elk geval niet verstandig omdat de wegen daar slechter zijn. Ga uit van reistijden rond de 5 á 6 uur tussen plaatsjes. Ik raad je aan om je i.v.m. je korte tijdsbestek te richten op Zuidelijk Mozambique en niet verder te reizen dan Vilanculos. De plaatsjes die je tegenkomt en waar overnachten ook goed mogelijk is omdat er BP hotelletjes zijn, zijn op rij: Xai Xai (shy shy), Inhambane (vergeet Tofo niet, waanzinnig mooi!), Maxixe en tot slot Vilanculos (‘Zombie Cucumber’ Backpackers). Onderweg tussen deze plaatsjes kom je vrijwel alleen dorpjes tegen en zijn er geen stopplaatsen.

Overige tips:

• Sla Tofo niet over! Hier kun je ook snorkelen met Walvishaaien en waanzinnig mooi duiken! Denk er wel aan dat er alleen een marktje is om groente/brood/vis te kopen. Je kunt er ook heel goed eten in een lokaal barretje, vraag de mensen hiernaar want het lijkt van de buitenkant niet op een restaurant. Probeer ook eens de verse ‘prawns’ en haal ze voor 12 uur smiddags;)
  • Vanuit Tofo: ga terug naar Inhambane en neem vanaf daar de veerpont naar Maxixe, dat scheelt afstand en tijd.
  • Zorg altijd voor voldoende Dollars op zak.
  • Check http://www.coastingafrica.com/index.php, hier kun je pdf’s downloaden met info over verblijf en omgeving. Voornamelijk over Zuid-Afrika (dus ook Kruger) maar ook een stukje Mozambique. Altijd handig!

Succes en veel plezier!

http://www.iss.co.za/af/profiles/Mozambique/mozambique_rel95.jpg

Hi Captain Planet,

Aan hierboven te lezen heb jij ervaring emt mozambique!?
Ik ben van 14 december 2010 t/m 7 mei 2011 in zuid oost Afrika. Ik begin in Cape Town en eindig in Nairobi. Hier tussen wil ik graag Mozambique Bezoeken en eigenlijk via Nelspruit de grens oversteken naar Maputo, Je zei al eerder dat het reizen langs de kust het beste is, dit was ik ook van plan ivm met snorkelen en duiken. Ik vraag mij alleen af, ik wil de oversteek maken naar Malawi, Heb jij daar over land ervaring mee? Of is dit ook mogelijk via Lake Malawi te doen per boot.
Misschien staat dit ook wel gewoon beschreven in mijn reisgids, maar door een probleem heb ik die nog steeds niet ontvangen en ben erg nieuwsgierig (en misschien ook wel iets wat ongeduldig) aangelegd :wereld:
Alvast bedankt! :dag:

Ik ga in december vanuit kruger park met een huurauto naar Maputo en we willen dan nog verder Mozambique in. Daar hebben we ongeveer 4 a 5 dagen voor omdat we ook nog naar swaziland willen. Als je vanuit Maputo naar een mooie plek met bounty stranden wil, waar moet je dan heen als je niet al te lang wil rijden? Ik dacht aan Tofo, maar heeft iemand enig idee hoe lang de reistijd is tussen Maputo en Tofo? Googlemaps zegt 6,5 uur maar houdt dat rekening met slechte wegen enz? Alvast bedankt!

Hi,

Ik ga in juni 3 weken naar mozambique, ook ik ben op zoek naar leuke betaalbare Hostels/B&B in Quirimbas en dergelijke, ben benieuwd naar jouw ervaringen

Groet,
Tasja

hoi,

wij denken er ook over om naar mozambique te gaan 3 weken. Combi strand, wild en cultuur.
We houden niet van groepsreizen,
Iemand tips voor hoe we dat aan kunnen pakken?
Auto huren of openbaar vervoer?
Natuurparken zelf doen?
Alle tips zijn welkom!
Dank!

Afhankelijk van je budget zou ik voor eigen vervoer gaan. Het openbaar vervoer is vaak te laat, langzaam of rijdt helemaal niet. Dit is een deel van het avontuur als je alle tijd van de wereld heb, maar als je “maar” 3 weken hebt lekker zelf gaan rijden.