Van het Krugerpark naar Tofo (Mozambique)

Beste mensen,

mijn man en ik willen volgend jaar juli/augustus een reis maken door Zuid-Afrika. Maar we willen ook graag naar Mozambique.
Onze voorkeur gaat uit om vanuit het Krugerpark door te rijden naar Mozambique. Met name naar het plaatsje Tofo aan de kust.

Onze vraag is: is het mogelijk om dit met een gewone personenwagen te doen. Waar moeten we eventueel rekening mee houden?

Vast vriendelijk bedankt,

Ineke van Eijk

Nee zeker, je moet echt een 4x4 hebben, om binnendoor naar Mozambique te rijden.

1 like

Ik ben benieuwd of jullie al meer concrete plannen hebben? Wij willen dit ook gaan doen maar dan per trein, dit is namelijk goed te doen via Johannesburg en dan kan je vanaf Maputo met de bus naar Tofo. Ik weet dat het niet zo’n heel goed idee is om in Mozambique zelf te rijden. Hierdoor willen we naar Kaapstad, Namibie, Botswana en Zambia. Ik ben benieuwd!

We willen er vanaf J.burg ong. een week over doen om naar de noordelijkste ingang van het Krugerpark te gaan. Alles lekker rustig en veel bekijken onderweg.
Dan een week doorbrengen in het Krugerpark. Hierna hebben we nog twee weken om in te vullen.
Vandaar dat we aan Tofo dachten, we hebben dan wel een huurauto bij ons.
Misschien is dit via Maputo te doen?
Ben benieuwd naar de reacties.
Mvrgr. Dirk Jan

Dit is inderdaad te doen via Maputo. Wellicht kunnen we elkaar daar tegenkomen. Ik weet niet of je ook nog wilt doorreizen naar Bazuruto Archipel? En wanneer ga je precies. Wij zijn ongeveer 19/20 juli daar. Ga je ook nog naar andere landen?

Groeten
Marinda

elkaar ontmoeten wordt een beetje moeilijk, wij zijn pas 24 juli in J.burg. dan nog een paar weekjes in het noorden. We willen het echt heel rustig aan doen.
Groetjes,
Dirk Jan

Inderdaad heb ik ook gehoord dat reizen met de trein in Mozambique een goede optie is. Op dit moment is het zeker niet veilig om op eigen gelegenheid daar met een auto te rijden in bepaalde gebieden. Hopelijk is dat volgend jaar anders. Ik ben zelf niet in Mozambique geweest, maar ontmoet hier wel veel mensen uit Mozambique (inwoners en toeristen).
Ik verblijf in Malawi, ook zeker een aanrader! Van de week noemde iemand Malawi nog Afrika voor beginners. Heel veilig, superlieve mensen en een prachtig land. Je kunt hier makkelijk op eigen gelegenheid rondreizen. Mocht je meer informatie willen, stuur me dan gerust een bericht.

Groeten,
Lucy