Mijn vriendin en ik zijn van plan in juli een rondreis te gaan maken door Zuid Afrika, te beginnen in Johannesburg en afsluiten in Kaapstad. Ik heb met behulp van heel veel speurwerk een route in elkaar gezet met hotels/lodges/guesthouses. De plaatsen om te overnachten zijn vrij lowbudget en dat is ook de bedoeling. Wat vinden jullie er van?
Dag1. Aankomst Johannesburg (Shoestring Airport Lodge) komen laat aan dus alleen overnachting Dag2. Johannesburg -> Graskop (Valley View Chalets) rustig opstarten, mischien naar Pilgrims Rest Dag3. Graskop -> Hoedspruit (Mariepskop View Chalets) panoramaroute rijden, uiteindelijk neerstrijken bij Mariepskop Dag4. Hoedspruit -> Thornybush Private Reserve (Pezulu Tree House) gamedriven in een private reserve Dag5. Thornybush -> Satara (Satara Restcamp) via de Orpen Gate gamedriven door Krugerpark Dag6. Satara -> Crocodile Bridge (Crocodile Bridge Restcamp) Gamedriven Krugerpark Dag7. Crocodile Bridge -> Nelspruit (Nelspruit Backpackers) Gamedriven Krugerpark, via Malelane Gate het park uit Dag8. Nelspruit -> St. Lucia (Bib’s International Backpackers) reisdag Dag9. St. Lucia (Bib’s International Backpackers) iSimangalisa Wetlands Dag 10. St. Lucia (Bib’s International Backpackers) Hluhluwe National Park Dag 11. St. Lucia -> Drakensbergen (Amphitheatre Backpackers) reizen Dag 12. Drakensbergen (Amphitheatre Backpackers) Amphitheatre, Tegula Falls, Dag 13. Drakensbergen (Amphitheatre Backpackers) nog te bezien Dag 14. Drakensbergen -> Cintsa (Buccaneers Backpackers Hostel) Heel lange reisdag Dag 15. Cintsa (Buccaneers Backpackers Hostel) Relaxdag Dag 16. Cintsa -> Addo Elephant Park (Avoca River Cabins) Gamedrive Dag 17. Addo Elephant Park (Avoca River Cabins) Gamedrive Dag 17. Addo Elephant -> Oudtshoorn (Karoo Soul Travel Lodge) Reisdag via Tsitsikamma en Knysna Dag 18. Oudtshoorn (Karoo Soul Travel Lodge) Ostrich farm, Cango Caves Dag. 19 Oudtshoorn -> Stellenbosch (Banghoek Place) Via Hermanus (middagje whalewatching) naar Stellenbosch
**Dag. 20 **Stellenbosch (Banghoek Place) Winelands tour Dag. 21 Stellenbosch -> Kaapstad (Longstreet Backpackers) Citytour Dag 22 Kaapstad (Longstreet Backpackers) Township tour, Tafelberg Dag 23 Kaapstad (Longstreet Backpackers) Chapmans peak, Cape Point, Boulder Beach, Simons Town Dag 24 Kaapstad (Longstreet Backpackers) Robbeneiland Dag 25 Kaapstad (Vlucht naar huis)
Zo iets leek mij een mooie rondreis maar ik kan me voorstellen dat mensen goede tips voor me hebben! Ben ik iets vergeten? Ben ik ergens veel te kort of juist te lang? Wat vinden jullie?
Ik hoor het graag, ik ben nog nooit in Zuid Afrika geweest en ik zou graag zo veel mogelijk indrukken krijgen!!
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Chelle
Dag 6 - als je nog niet geboekt hebt, zou ik niet direct voor Crocodile Restcamp in Kruger Park kiezen (niet zo heel bijzonder). Wellicht een camp nét iets hoger in Kruger, bijv. Lower Sabie wat ik persoonlijk veel mooier vindt… Kijk voor beschikbaarheid op: www.sanparks.org Daar kun je ook een rondawel / huisje boeken.
Pas op met de dagen (12, 13 en 14) in de Drakensbergen. Het kan daar erg koud zijn in de maand juli inclusief sneeuw en gladheid. Ik weet niet met welk type auto jullie reizen maar check in elk geval bij de accommodatie of je daar met die specifieke auto dan kunt komen.
Jullie gaan een supervakantie tegemoet.
Groetjes en alvast heel veel voorpret gewenst!
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com
Bedankt voor uw aanvullingen! Dit waardeer ik zeer.
Waarom is Lower Sabie mooier dan Crocodile Bridge? Is het gebied heel anders?
Ik wist niet dat het zó koud kan zijn in de Drakensbergen. We rijden niet zo’n grote/sterke auto aangezien we maar met twee zijn en niet zo’n enorm budget hebben, maarr ook geen super kleine zoals de Chevrolet Spark e.d. Waarschijnlijk word het de Toyota Yaris van www.driveafrica.co.za. Ik weet niet hoe goed het Amphitheatre Backpackers hotel te bereiken is met deze auto?
Ik hoor graag weer van u!
Met vriendelijke groeten,
Chelle
Updated - - -
Dag mevrouw Snelder,
Bedankt voor uw aanvullingen! Dit waardeer ik zeer.
Waarom is Lower Sabie mooier dan Crocodile Bridge? Is het gebied heel anders?
Ik wist niet dat het zó koud kan zijn in de Drakensbergen. We rijden niet zo’n grote/sterke auto aangezien we maar met twee zijn en niet zo’n enorm budget hebben, maarr ook geen super kleine zoals de Chevrolet Spark e.d. Waarschijnlijk word het de Toyota Yaris van www.driveafrica.co.za. Ik weet niet hoe goed het Amphitheatre Backpackers hotel te bereiken is met deze auto?
Ik vind Lower Sabie Camp mooier dan Crocodile Bridge Restcamp maar dat is persoonlijk. Wellicht zijn er hier op het forum mensen die juist andere ervaringen hebben…
Voor de bereikbaarheid van Amphitheatre Backpackers Hotel zou ik ze gewoon even zelf rechtstreeks mailen. Gewoon aangeven welke type auto je rijdt en of dat kan in juli! Of wellicht hebben zij een alternatief?!
Ik woon daar een heel eind uit de buurt. Als wij sneeuw zien, is er iets écht niet goed
Groetjes en veel plezier,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience |www.zazoetravel.com
Je zit waarschijnlijk al te popelen om te vertrekken. Ik zie dat je van Drakensberg in 1 ruk naar Cintsa rijdt. Het is zeker de moeite ook om een tussenstop te doen in de streek rond Coffee Bay aan de Wild Coast. Backpackers die ik zeker kan aanraden zijn Mdumbi Backpackers, Wild Lubanzi Backpackers en Bulungula Lodge. Een echt stukje Afrika.
Sorry voor mijn late reactie, ik krijg op een of andere manier geen bericht in mijn mail als er gereageerd is op mijn topic.
Dank voor jullie tips! Heb ondertussen een vlucht geboekt en nu staan we inderdaad enorm te popelen om te gaan! Maar ik beleef al weel veel plezier aan het uitstippelen van de reis en we hebben ook al een aantal verblijven geboekt. O.a. Valley View in Graskop om vanuit daar de panoramaroute te rijden, de Pezulu Tree Lodge om wild te spotten in het Thornybush Private Reserve en restcamps in Satara en Lower Sabie!
@ mevrouw Snelder: ik heb contact gehad met het Amphiteatre Backpackers Lodge (en ook geboekt trouwens), ze zeiden dat het geen probleem moet zijn om met een Toyota Yaris te komen.
@ Lieve: ik weet inderdaad dat die omgeving ook zeker de moeite waard is maar we moeten keuzes gaan maken. We hebben ervoor gekozen liever wat meer tijd te besteden in Oudtshoorn en in Kaapstad.
Dan nog een vraagje! Misschien hebben de ervaringsdeskundigen een ideetje voor me. We willen vanuit Nelspruit een aantal dagen in St. Lucia verblijven om onder andere het Hluhluwe Reserve en de Wetlands te bekijken. Weet iemand daar nog een leuke (backpackers)lodge/guesthouse/hotel om 3 nachten in te verblijven? Het liefst een verblijf die een beetje in dezelfde (backpackers?) prijscategorie valt als de andere hotels die ik voor ogen had.
Mooie reis hebben jullie in de planning!
Ik zag dat je Bibs al had staan in St Lucia - daar heb ik zelf ook goede ervaringen mee. Hebben daar toen enorm leuke mensen ontmoet!
Wij hebben ervoor gekozen om Hluhluwe echt vanaf Hluhluwe zelf te bekijken. Wij hebben toen bij Isinkwe bush camp geslapen. http://www.isinkwe.co.za/site/backpackers-bushcamp-hluhluwe-kwazulu-natal.html
Lag toen iets boven ons budget maar met dorm bed was het te doen. We hebben daar een safari geboekt voor de volgende ochtend en deze vond ik echt geweldig! Hele goede gidsen. Als je je eigen vervoer hebt kan je natuurlijk ook zelf heen rijden, ong 15km dacht ik.
Hallo Chelle
Als je de panorama route doet vergeet niet de Potholes aan te doen, ligt daar ook op de route!
Mocht het koud zijn bij Graskop, in Graskop is een soort gemeente camping waar ze tegen een redelijk
Bedrag huisjes (Rondawels) verhuren!
Groet Peter