Jippie,eind December Terug!

:smiley: Eindelijk! Ik ga eind december terug naar Tunesië, naar Sousse! Jippie!! Maar nu vraag ik me het een en ander af: vieren ze kerst in Tunesië en hoe? Zijn er ook geschenken die gegeven worden, speciale gewoontes die wij niet kennen, … . En hoe wordt nieuwjaar er gevierd? Ik ben echt nieuwsgierig en hoop vlug antwoord te krijgen over hoe de laatste dagen van het jaar in Tunesië doorgebracht worden!..

Hallo Veradb,

Fijn voor je dat je weer terug gaat naar Tunesie !

Voor wat betreft Kerstmis, dat wordt in een Islamitisch land als Tunesie niet gevierd.

Wel staat er in de meeste hotels een Kerstboom, speciaal voor de toeristen.

Met Oud en Nieuw wordt in de hotels veel exta’s gedaan, d.m.v. extra uitgebreide diners, shows en natuurlijk om 12 uur vuurwerk.

Meestal moet voor zowel het “Kerstdiner” als voor het “Oudjaar-diner” een behoorlijke toeslag worden betaald.

Hoe Oudjaar door de Tunesiers zelf wordt gevierd, dat kan vast iemand anders je wel vertellen.

Fijne vakantie, geniet er maar lekker van !

Groetjes,
Pittie

Dank je!!! Ajajajaaj, extra betalen voor een nieuwjaarsdiner. Dat ook nog! Spijtig maar ja, het is het misschien waard in alle geval…

Hoi,

Wat leuk dat je terug gaat naar tunesie, als je zin hebt kunnen we misschien eens afspreken om samen iets te gaan drinken daar.
Hoe oudjaar in tunesie zelf gevierd word moet ik dit jaar nog ontdekken, maar ik heb het vorig jaar op hotel gevierd en dat was super leuk. De nieuwjaarsdiners zijn inderdaad wat duur, maar als je via een reisbureau een pakketreis geboekt hebt, dan zit het diner normaal al in de prijs inbegrepen hoor, tenminste bij mij was dit vorig jaar toch zo. Wanneer vertrek je precies en voor hoe lang ga je?

groetjes joke

hey leuk voor je wij gaan ook terug de 31 dec
misschien kom ik je daar wel tegen .
welke datum vertrek je en waar vanaf???
misschien zitten we wel in hetzelfde vliegtuig