In de kerstvakantie naar Tunesië

Goedemorgen allemaal!
Wij denken erover na om in de kerstvakantie naar Tunesië te gaan (Sousse). Is dit aan te raden of juist niet? Wat is de temperatuur rond die tijd van het jaar? Niet dat we nu actieve strandgangers zijn, maar een aangenaam temperatuurtje zou natuurlijk erg fijn zijn. Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Groeten, Johanna

Hallo,
Wij zijn een aantal jaren geleden ook met de kerst naar Tunesië geweest, naar Monastir. De temperatuur kan flink schommelen. Er waren dagen dat we een warme jas konden gebruiken, maar er waren zeker ook dagen bij waarbij het echt aangenaam warm was, t-shirt weer. Ik vond deze periode ideaal om eens wat meer te gaan ondernemen, in de zomer is het vaak te warm om veel te doen.

Bij mij is het een paar jaar geleden - de twee keer dat ik daar in de kerstvakantie was, was het zeker geen strandweer ! Tenzij misschien op een zonnige dag én met een dikke trui. In het hotel kan je uit de wind en in de zon, soms wel in t-shirt zitten. Het duurt 's morgens tot een uur of 10 voor het opwarmt en als de zon ondergaat is het vrij snel weer koud.

Tis zeker geen strandweer in de winter:vak02:. Zou zelfs mijn teen nog niet in het zeewater steken :).
Maar er kunnen wel aangename dagen tussen zitten, dat is wat ik wou zeggen. Wij hebben toch echt in die twee weken 2 of 3 dagen in de namiddag in t-shirt door Monastir gelopen, echt aangenaam. Maar een dag later kon je je winterjas weer aandoen, de wind ging overal doorheen dan.