Tunesie In De Winter

hallo,wij zouden graag in januari 2005 naar tunesie gaan.
kan iemand mij zeggen hoe het klimaat daar is.moet ik zomer of winter kleren voorzien.
alle reactie zijn welkom.
christel.parys@pandora.be

Hallo Chriske,

Ook in Tunesie is het in januari winter.
Voor wat betreft zonuren komt Tunesie er goed vanaf, maar voor de temperatuur is het toch meestal echt wel aan de lage kant.
Ga je naar Djerba, dan kun je er wel een graad of 3 bijtellen.
Je kunt heel aardige temperaturen hebben met het zonnetje, maar het is koud zodra de zon weg is.

Je kunt de temperaturen in Tunesie zeker niet vergelijken met die van bv Egypte of de Canarische Eilanden.

Kijk eens op http://www.weeronline.nl daar kun je een terugblik krijgen tot 1996.
Klik wel eerst even op Afrika, dan Noord Afrika en dan Tunesie.

Groetjes,
Pittie

Originally posted by chriske@02-07-2004, 15:08:26
** hallo,wij zouden graag in januari 2005 naar tunesie gaan.
kan iemand mij zeggen hoe het klimaat daar is.moet ik zomer of winter kleren voorzien.
alle reactie zijn welkom.
christel.parys@pandora.be **

Hai Christel
Winter kleding moet je zeker mee nemen, maar ook je t shirt en short
als je tenminste naar het zuiden gaat, Tozeur in het binnenland, aan de kust is het stukken kouder, Tozeur en omgeving is in de winter prachtig,alleen de wind is dan wat kouder als het waait.
Veel plezier

Hoi,

December en januari zijn toch de koudste maanden in Tunesie. Ik zou zeker maar winterkleding menemen geen dikke truien ofzo maar zeker ook geen zomerkleding. Als je geluk hebt is het weer redelijk te doen als je pech hebt regent het en staat alles onder water, want het water loopt niet zo goed weg daar. Ik zelf persoonlijk (als ik een toerist zou zijn) zou niet in de winter gaan het toerisme ligt dan ook een beetje plat dus er is ook niet zo veel te doen. Maar het is natuurlijk wel altijd nog warmer dan in Nederland.

Groetjes.

Dat klopt, je moet het een beetje treffen met het weer.
Nu verblijf ik wel altijd op Djerba en dat is altijd een paar graden warmer.
Afgelopen jaar was ik er begin december en de gemiddelde temperatuur lag zo rond de 26 graden.
Wel zijn de dagen wat korter en koelt het na zonsondergang snel af.
En wat betreft het aantal toeristen, dat viel echt wel mee sommige hotels op Djerba zaten tjokvol en ook in de stadjes was het gezellig druk.
Wel heb ik gehoord dat het in de omgeving van Monastir/Sousse erg rustig was.
Dat viel me een beetje op meestal was het andersom en was het op Djerba altijd rustiger.
Maar wie weet heeft men nu toch ook Djerba ontdekt.
En de winter is een goede tijd om excursies naar de Sahara en het Zuiden te maken, en vanaf Djerba is dat een stuk korter.

Groetjes
Marianna

Hoi,

Ik ben met oudjaar naar tunesie(sousse) geweest, en toen heb ik enkele koude dagen gehad, maar ook enkele dagen dat je toch gewoon in een t- schirt kon lopen.
Ik heb daar ook enkele mensen leren kennen die iedere winter naar tunesie gaan, en als je geluk hebt dan kan je volgens hun ook wel je bikini aan trekken. Ik zou dus zeggen neem en t-schirts en wintertruien mee.

groetjes joke

Als je in de winter gaat, kun je het beste naar Tozeur gaan, daar is het dan hoog seizoen,en het warmst van heel Tunesie.