jhg

(origineel bericht op be-more.nl)

jhg

Een update, wie had dat nog gedacht? Ik in ieder geval niet, maar ik moet nu even wachten op een Duits meisje met wie ik zo naar een concert van Goldfish ga (ik ben natuurlijk allang gedoucht en sta al een half uurtje klaar… :wink: Nee, echt, zij is NOG langzamer dan ik, veeeeeeeeeeeel langzamer)…

Nou, ik zal maar beginnen met de eerste echte backpackdag he… De 22e had ik mijn afscheid bij Bobbi Bear, en laat in de middag kwam ik aan in Coffee Bay. De eerste dag daar was eigenlijk nogal wennen. Ik voelde me echt best ongemakkelijk en wist niet echt wat nou de bedoeling was van dat backpacken… Moet ik nou in mijn eentje tegen een stel wildvreemden aan gaan lullen - WAAROVER dan??? Ik heb maar een surflesje genomen en het dorpje verkend (snel uitgekeken: twee winkeltjes in caravanformaat en een pizzeria), en na die eerste middag bleek het allemaal eigenlijk wel vanzelf te gaan. De dag erna ging bijna iedereen uit de backpackers eropuit voor een grote hike naar een dorpje verderop: super mooie route, over bergen, door grotten en door rivieren (broek uit en tas op je hoofd). Tijdens deze tocht sprak ik onder andere Pim en Sander, die samen reisden en dezelfde volgende bestemming in gedachten hadden als ik, dus ik mocht wel met ze meerijden. Chilll. Na kerst (kerst was heel leuk, maar gewoon omdat het leuke dagen waren, en eigenlijk niet echt omdat ik zo’n kerstgevoel had) ben ik met hen en Janneke vertrokken richting Chintsa. Ik ben daar maar <em>een</em> nacht gebleven, en na nog een poging tot surfen de volgende ochtend(geen grote successen geboekt) ben ik naar Hogsback vertrokken. Hogsback ligt wat verder landinwaarts, en is ook super mooi. Ik heb daar in mijn eentje een hike van 3 uur gedaan, waar ik 4,5 uur over deed omdat het nogal glad was. Na twee relaxte dagen in Hogsback ben ik weer teruggegaan naar Chintsa, want vanaf daar kon ik weer met Pim, Sander en Janneke meerijden naar Jeffrey’s Bay. Daar was het ook weer suuuupermooi (ik realiseer me dat dat een beetje een weinig creatieve tekst is)!! Een surfersoord, met prachtige stranden. De eerste avond ging ik met Pim en Sander wat drinken, en toen zagen we dolfijnen!! Volgens mij word ik daar iets enthousiaster van dan de gemiddelde mens; ik ben naar

(origineel bericht op be-more.nl)