De vlucht en aankomst

(origineel bericht op be-more.nl)

De vlucht en aankomst

Lieve thuisblijvers,

Inmiddels ben ik aangekomen in het backpackershostel. Het ging niet zonder slag of stoot, maar daar vertel ik straks meer over… Het backpackershostel ziet er overigens heel mooi uit! Ik heb eerder het gevoel alsof ik op Hawaii zit dan in Zuid-Afrika. Heel veel kleuren en ik krijg er echt een ‘aloha’ gevoel van. Aan de achterkant van het hostel bevindt zich de zee. De zee heb ik alleen nog niet gezien. We hebben net een lekker broodje hamburger gegeten. Morgenochtend zal ik de zee nog wel even zien, want om 10.00 vertrek ik, met de andere vrijwilligsters, naar het project Mother of Peace. Ik kijk er enorm naar uit om al die lieve kinderen te gaan ontmoeten!

Maar zoals ik hierboven al heb geschreven, ben ik hier niet gekomen zonder slag of stoot. De reis naar Frankfurt ging overigens prima, maar 's nachts vliegen is echt een drama. Ik heb vrijwel geen oog dicht gedaan en om toch een beetje weg te dommelen heb ik op mijn iPod een afspeellijst aangemaakt met slaapliedjes. Ik heb mij in alle mogelijke posites gewurmd om een fijn slaapplekje te creeëren, maar dat is mij helaas niet gelukt.

Omstreeks 09.00 landde het vliegtuig in Johannesburg. Het was hier rond de drie graden. Gelukkig hoefden wij niet naar buiten, maar voelden wij de kou binnen wel. Eénmaal aangekomen in Johanensburg dacht ik dat wij nog even lekker een kopje koffie konden gaan drinken, omdat wij toch drie uur moesten wachten op de volgende vlucht. Helaas was dit niet het geval, want de babage was niet meegekomen vanuit Frankfurt. Niet alleen mijn koffer, maar ook de koffer van Afra en van twee andere vrijwilligsters. Ik ben ook nog een boardingpass kwijtgeraakt met daarop een sticker die ook op je babage zit. Vraag me niet hoe, maar het was spoorloos verdwenen. Toen raakte ik wel een beetje in paniek, maar gelukkig is alles goedgekomen. Na wat papieren te hebben ingevuld, moet de bagage als het goed is een keer komen. Wanneer? Dat blijft voor mij een vraag. Morgenochtend nemen wij contact op met de luchthaven. Ik hoop dat de koffers zo snel mogelijk arriveren, want zonder bagage kun je vrij wenig beginnen. Het wordt dan maar improviseren met de spullen die ik in mijn handbagage heb zitten en anders koop ik het nodige.

Doordat het invullen van het papierwerk aardig wat tijd in beslag heeft genomen, moesten wij als een malle rennen naar de gate waar een vliegtuig op ons stond te wachten die ons eigenlijk naar Durban moest brengen. Gelukkig werden wij vriendelijk begeleid door luchthavenpersoneel. Even voor het idee. Ik denk dat iedereen wel de film Home Alone 2 kent. De hele familie, behalve Kevin, trekt een sprintje naar de gate om het vliegtuig te halen. Op dat moment voelde ik mij ook zo. Gelukkig waren wij nog niet te laat, want er stond nog een hele rij te wachten. Op dat moment viel er een last van mijn schouders af, want wij hadden gelukkig het vliegtuig gehaald. Mijn boardingpass werd gecontroleerd en wat bleek…dubbele boeking. Ik kon dus niet mee met de vlucht van 12.00 uur naar Durban. Het zweet brak mij alweer uit. Afra zat met een andere vrijwilligster wel op deze vlucht. Heel vreemd, want Afra en ik hadden dezelfde boardingpass. Een andere vrijwilligster kon ook niet mee vanwege een dubbele boeking. Gelukkig kon de vlucht worden omgezet en konden wij mee met de vlucht van 13.55, maar ook deze vlucht had een vertraging van een half uur. Uiteindelijk zijn wij omstreeks 15.30 geland in Durban, maar helaas wel zonder koffers.

Wij werden ontvangen door Peter. De andere vrijwilligers waren net weg. Het paste ook nog meer in het busje. Daarom moesten wij tot 18.00 wachten op andere vrijwilligers die vanuit Dubai naar Durban waren gevlogen. Samen met Peter hebben wij koffie gedronken en later hebben wij nog wat rond gestruind op het vliegveld. Daar heb ik nog een t-shirt gekocht die als pyjama moet gaan functioneren, want ook die pyjama zit in mijn koffer.

Al met al; een hele reis. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ik ben gearriveerd in Zuid-Afrika. Ik ga morgen kennis maken met het project Mother of Peace en daar zal ik de nodige informatie krijgen. Iedereen een fijne week toegewenst en mijn volgende blog zal ik eind van de week ergens publiceren, mocht ik daar tijd voor hebben, want naar alle waarschijnlijkheid gaan we van het weekend op safari.

Een Zuid-Afrikaanse lieve groet!

(origineel bericht op be-more.nl)