Ook al ben je moe niet te vroeg je bed in gaan… Zo verpest je het ritme wat je normaal heb nog meer
AMSTERDAM - Het zal niet lang meer duren of de jetlag is verleden tijd. Wetenschappers hebben de hersencel gevonden die verantwoordelijk is voor onze lichamelijke tijdsklok. Nu kan er een speciale jetlag-pil gemaakt worden waarmee het herstel van langeafstandvluchten sneller kan verlopen.
Dr Hugh Piggins, van de Universiteit van Manchester, zegt dat zijn bevindingen de weg vrij maken voor het ontwikkelen van een jetlag-pil. Hiermee kan het dagelijkse ritme beinvloed worden en de slaaptoestand gereguleerd.
Reizen in de tijd verstoort het dagelijkse ritme en maakt dat reizigers zich slaperig voelen overdag en wakker zijn in de nacht.
Bron: Telegraaf
Theo
En dat zonder bijwerkingen?
ik heb nooit zoveel problemen van een jetlag maar dat komt mischien omdat ik voor mijn werk ook weleens een nacht moet overslaan
aangekomen op de plaats van bestemming gewoon wakker blijven tot het tijd is om te gaan slapen (mag dan best wel aan de vroege kant zijn natuurlijk) en de volgende dag op tijd weer op zit je gelijk in het ritme van het land waar je verblijft
dit werkt voor mij uitstekend maar waarschijnlijk niet voor iedereen
groet dirk
tip:De eerste dagen na aankomst liefst geen zware maaltijden en geen alcohol en/of koffie drinken 3-4uur voor het naar bed gaan.in mijn geval zal dat toch moeilijk zijn(lust graag en singhatje)georgessiam.