Jeep safari Alanya

Je wordt rond half 9 in je hotel opgehaald met een jeep . Wij gingen met een jeep voor 10 personen en we zaten bij 5 Nederlandsers. We zaten in je jeep en vroegen ons af waarom er allemaal legen flessen lagen maar daar kwamen we later achter . Je rijdt daarna naar een ontmoetingsplek waar alle andere jeeps bij elkaar komen wij gingen met 6 jeeps tegelijk . eenmaal aan het rijden stopte we bij een waterplek waar we dus de flessen moesten vullen en onder het rijden mekaar nat mee konden gooien dit was wel grappig en je bent gelijk doorweekt als er in de andere jeeps goede richters zitten hahaha . Je ridjt verder het taurus gebergte in en stopt bij een plek waar je heel mooi uitzicht hebt op Alanya . Daarna rij je verder naar een groep mensen die daar wonen en daar kan je wat drinken kopen ( waar je gelijk het dubbele voor betaald ). Daarna rij je verder de bergen in waar je bij een moskee stopt en de moskee in kan . heb ik zelf niet gedaan maar mijn ouders er oma wel ik ben met mijn opa lekker blijven zitten. Ongeveer een half uur driekwartier later rij je verder en kom je weer langs een soort nomaden waar je een pannekoek met fetta kan eten dit is erg lekker . als iedereen klaar is gaan de jeeps harder rijden door water enz . Rond 4 uur kom je aan bij dimcay en daar kan je zwemmen in heeel koud water echt berg water . Hier is ook een 2de eet stop en hier krijg je uitgebreid eten wat bij de tour hoord je kunt kiezen uit verschillende dingen . daarna kan er nog lekker gezwommen worden . Normaal gesproken kan je ook nog de dimcay grotten in maar dit hebben wij helaas niet gedaan omdat er in het begin een vooral was gebeurd een Nederlands jongetje stak een rotje af in de droogte waardoor er brand ontstond en dit gelijk geblusd moest worden ( gelukkig hadden we die flessen water net vol ) daarna rij je terug via de dimdam terug erg mooi om te zien .

Het kostte toen der tijd ( als je langs de boulevard boekt ) 40 p.p inclusief eten en drinken

deze tour zal denk ik wel veranderd zijn omdat ik deze tour 6 jaar geleden hebt gedaan

http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Het was in ieder geval een erge leuke tour en je ziet ook wat dingen van de cultuur wat ook altijd erg leuk is :smiley:

ja deze excursie is zeker voor herhaling vatbaar.