Boottour Alanya

We werden om half 9 bij het hotel opgehaald en naar de boot gebracht . Om 9 uur was iedereen aan boord en vertrokken we . Eerst kwamen we lang s de rode toren en hier kon je even een zwemmen een zwemstop van ongeveer 20 minuten . Daarna gingen we iets verder de zee op en gingen we om de kleopatra berg heen heel mooi uitzicht op de berg en het http://94.100.118.102/130200001-130250000/130234601-130234700/130234686_4_BzXH.jpegkleopatra strand de boot halverwege weer een zwemstopt van 15 minuten en het was heerlijk dat windje op de boot . weer de boot op en om 12 uur waren we bij de lunch plek hier moest iedereen de boot af en een klein stukje zwemmen naar een klein strandje waar je werd ingesmeerd met rood zand dit was erg grappig eenmaal terug op de boot klaar . Heerlijk eten er was meer als genoeg . spagetti . bolognese saus . patat heerlijke salade , enz . Omhalf 2 ging de boot weer verder naar de zogenaamde kleopatra kleedhojes dit was een heeel smal strandje maar wel erg mooi http://94.100.115.235/130200001-130250000/130234601-130234700/130234685_4_aZ8J.jpeg . Daarna kwam de boot langs de duivels grot . De grot is erg donker van binnen en de stroming is erg zwaar om te zwemmen heen gaat wel makkelijk maar terug een stuk zwaarder omdat de boot ook niet te dicht bij komen . Binnen in de duivels grot heeeel erg donker je kijkt echt in een donker gat en je hebt af en toe een klein stukje waar je kan staan op de glibberige rots . Hier hadden we een stop van 30 minuten het water was overigens wel koud in de duivelsgrot . De duivels grot is nu niet altijd meer open vanwege het water het is erg gevaarlijk omdat de stroming erg sterk is en je mee gesleurd kan worden dus het ligt echt aan de stroming of je erin mag of niet . daarna zijn we naar nog een paar grotten geweest waarvan ik de namen niet meer weet als laatste zijn we naar de liefdesgrot geweest daar kon je vanaf springen maar dat heb ik niet gedaan mij te hoog hahah sprong je er neit van kon kon je lekker even zwemmen totdat iedereen die wel wilde gesprongen was . als laatste werd er een touw aan de boot gebonden en kon je er achter hangen en ging de boot varen dit was erg grappig om 6 uur ben je weer terug in je hotel .

De prijs was bij de touroperator 55 euro p.p en bij langs de boulevard 30 euro p.p beide inclusief eten drinken moest je appart aan boord kopen . ik heb de boottour al 2 keer gedaan 1 keer bij de tour operator en 1 keer hebben we geboekt langs de boulevard . toen we hem langs de boulevard boekte zag je veel meer kwa grotten enz

erg leuk om te doen . en heerlijk op de boot heerlijk die zee wind :smiley:

Wij hebben in Januari ook een boottocht gedaan.
Echt de moeite waard…en in de verte hebben we dolfijnen gezien.
Had ze graag van dichtbij gezien maar ja je kunt niet alles hebben haha :wink:

1 like

Ik heb er ooit 1 's avonds gedaan, dat was wel heel mooi, maar je gaat natuurlijk niet zo ver want je ziet niet zoveel. Het was de baai uit en weer terug.

We zijn wel van plan deze zomer een keer een wat uitgebreidere boottocht te doen

ik vind het idd ook een mooie tour ga hem misschien dit jaar weer doen :smiley: wij hebben toen helaas geen dolfijnen gezien maar wie weet ahahha

wij hadden ook best een mooie tour. een niet al te grote boot, was ook wel fijn, we konden een stukje in de grotten met de punt van de boot.
dolfijnen waren echt leuk om te zien ook al waren ze ver weg haha.
en sneeuw op de bergen was ook wel grappig…

ja de boottour was erg mooi,we hebben erg genoten,en lekker gezwommen,en dat glibberige zwarte ding was een beest hoor desiree,hahahah
groetjes van je mam