Jeep/gids van Banyuwangi naar Sukamade

Hallo allemaal,

Wij zijn een familie met drie kinderen en bezoeken Bali en Java in augustus dit jaar. Na een weekje Bali gaan we verder naar Java en willen dan eigenlijk meteen naar Sukamade toe. We zitten er nu over te denken om de boot naar Java te nemen en in Banyuwangi een chauffeur/gids te regelen die ons met een jeep naar Sukamade kan brengen.

• Heeft iemand hier ervaring mee?
  • En heb je misschien een goed adres voor ons?
  • Andre tips?

Bedankt!

Michiel

Ben een jaar of 2 geleden in Sukamade geweest, makkelijker is het om dit vanuit Kalibaru te regelen, via bijvoorbeeld het Margo Utomo hotel of travel in Kalibaru. Om hier te komen pak je de bus of trein vanuit Banyuwangi ongeveer 1 uur reistijd (Margo Utomo ligt achter het treinstation).

http://i231.photobucket.com/albums/ee320/masmaryono/sukamade.jpg

Ik heb vorige oost Java bezocht. In Sukamade ben ik overigens niet geweest.

Mijn planning was niet helemaal optimaal (ik geef het toe). Ik ben iemand die in Indonesie nooit dingen van tevoren boekt, wat er nu toe leidde dat ik geen accommodatie kon vinden in de omgeving van Ijen/Jember/Kalibaru/Bondowoso. Geen idee of dit het gevolg was van het hoogseizoen, of dat het weekend was (of het laatste weekend voor de Ramadan). Hoe dan ook, ik heb noodgedwongen een tour genomen tussen Probolinggo en Bali, terwijl ik eigenlijk van plan was per bus en trein te reizen.

Verschillende hotels in Bali bieden dergelijke tours aan, maar in Ketapang waar de ferry vanuit Bali aankomt kun je ook makkelijk dingen regelen. Ik vond Kawah Ijen trouwens een aanrader!