Java en Bali: tips en ideeen gevraagd!

Hallo iedereen!

Over een kleine drie weken gaan m’n vriendin en ik voor een maand naar Java en Bali en daarna door naar de Gili’s ten noordwesten van Lombok. We hebben er echt superveel zin in! We hebben alleen allebei geen ervaring met Indonesië en zouden graag hier wat ideeën willen opdoen. We hebben een Lonely Planet en hier staan wel allerlei ideeën in voor wat je zou moeten zien, maar ik was voornamelijk benieuwd naar ervaringen van mensen zelf. Wat was echt geweldig en wat totaal niet? Wie zijn allemaal in deze gebieden geweest en heeft nog advies voor ons wat we absoluut moeten doen? Zou iedereen hier al zijn goede ervaringen met die eilanden van Indonesië kunnen neerplempen?

Daarnaast zijn we ook nu bezig met het kopen van allerlei spullen om mee te nemen: malariamedicijnen, schone naalden, lakens, kabeltjes en slotjes voor de tassen, enz enz. Maar hebben jullie nog tips voor wat nog meer spullen zijn wat absoluut meegenomen moet worden? Toen je zelf ging, wat had je toen teveel of te weinig meegenomen, en toen je daar was, was er toen nog iets van dat je dacht: Had ik dat maar meegenomen!

Nou goed. You catch my drift! Alle ideeën en tips zijn hier welkom.

Dank, dank, dank!

Youg

Bump!

Ik was even flabbergasted, maar Google bracht uitkomst :wub:

“To bump a thread on an Internet forum is to post a reply to it purely in order to raise the thread’s profile. This will typically return it to the top of the list of active threads. Bump is usually an abbreviation for Bring Up My Post.”

Overigens zijn de antwoorden op je vele vragen nog niet zo lang geleden gegeven, dus effies searchen toh :wereld:

java en bali met 2 benen tegelijk wegblijven . Lombok te doen

Hoezo Java en Bali wegblijven en Lombok doen? Wat zijn jou ervaringen daar?

De beste tip die ik je kan geven is kijk eens op de website die ik gemaakt heb voor een jonge dame (werkzaam als gids op Bali en Java)

Boordevol tips en ideeén http://www.juletsresearch.nl/

Dit is een tijdelijk adres en en juli waarschijnlijk www.Sartika-travel.com
maar nu dus nog niet !

:vak02: >>> :was:

Groetjes Harry

Het definitieve adres is www.tika-excursie.com
Uit eigen ervaring een prima gids:dag:

Watnou gids? Gewoon lekker zelf gaan!

Mijn reisverslagen zijn op onderstaande websites te vinden.

Jenny, uit je reisverslagen blijkt wel dat jij een zeer ervaren jonge dame bent die er niet tegenop ziet om veel dingen zelf te ontdekken. Klasse en bewondering daar voor, echter de eerlijkheid dient wel te zeggen dat je daar de middelen en tijd voor hebt en dat gaat helaas niet voor iedereen op !
Voor de rest heb je gelijk “gewoon gaan” en voor weinig kun je hulp krijgen
van een goede gids en die hadden wij gelukkig.

:vak01: :dag: Harry

hallo…
ik ben tika, een nederlands sprekende gids op java en bali.
ik ben ook de collega van harry klassen, en hij maakt een website voor mij.
Mijn idee…jullie kunnen rondreizen naar de hele java en bali in 2 weken.
Mijn ervaren met de rondreis, de programma begin in jakarta : maritime museum, oude haven sunda kelapa,museum jakarta. Alles is de overblijfselen van de VOC.
Bogor : botanische tuin, thee plantage in Puncak. De route is mooi,via bergen
Bandung: kijk de proccess van de wayang poppen (typisch sundanese),oude koffie branderij,ciamplas spijker broeken centruum, Tangkuban Perahu krater in Lembang.
Wonosobo: vanaf Bandung met de trein naar Kutoarjo en weer rijden met de auto naar Wonosobo via de bergen. Hier kan ook naar Dieng plateau, een complex van hindoeistische tempels en krater.
Jogja: richting naar jogja kunt u naar Ambarawa oude trein station of rijden met de lorry via het meer,dorpjes,rijstveldjes, dan naar de mini plantage van kakao,koffie,rubber,en de tapping proccess ook.
En borobudur tempel, een van de wereld’s wonder.
In jogja, kunt u naar het paleis van de sultan,water kasteel,zilver smederij in kota gede, batik proccess, prambanan of hindoestische tempel.
Solo: Het paleis van Mangkunegaran, antique markt
Malang: An kiong chinese tempel, bloemen markt,vogelsmarkt, ijen nederlandse boulevard. Vanaf hier kunt u ook naar bromo krater en kijken de zonsopgang
Kalibaru: mini plantage van kakao,koffie,nootmuscaat,pepper,vanille en ook boederij als u in Margo utomo 1 slaapt, die mini plantage is achter het hotel.
Ijen: de mooiste hotel is ijen resort,ligt in het midden van rijstvelden en kleine dorpen, echt kijken de dagelijks leven van de mensen. Van uit daar, kunt u ook naar ijen krater
Vanaf hier,vaart u over naar bali met de ferry en rijden richting lovina.
Om 6-8 uur smorgens kunt u boot tocht maken om dolfijnen te zien of zwemmen met dolfijnen in het hotel melka. dan rijden richting sanur/kuta/nusa dua. Kijken onder andere het waterval gitgit,ulundanu tempel,het apenbos,candi kuning traditioneel markt.

Voor meer info over bali kunt u kijken in mijn website www.tika-excursie.com

Groetjes
Tika

Dag Tika,

Hoealng is het ongeveer rijden van Lovina naar Sanur?

Groetjes, Joke

Hangt van het verkeer af, het zuiden van Bali is net een mierenhoop… In principe zou het binnen 2.5-3 uur te doen moeten zijn, soms iets minder.

Op zondagmorgen waarschijnlijk te doen in zo’n goed uurtje, maar
op de doordeweekse dagen is het in ieder geval 2 a 3 uur en als je pech hebt
wat de drukte betreft nog een uur langer.
Verleden jaar zijn wij met de bus geweest en hebben mede daardoor 's avonds het dansfeest bij ons hotel gemist dat om 20.00 uur begon.
Wij kwamen om 23.00 binnen , dus veels te laat.
Ach je hebt vakantie dus… Plan Plan.

Harry :vak01:

Onmogelijk, ook als het rustig is. De afstand is hemelsbreed zo’n 80 km, maar in werkelijkheid betreft het een redelijk bochtige weg door de bergen en de wegen laten het niet toe om al te hard te rijden.

Bovendien kennen de Balinezen geen 7 daagse werkweek met een rustdag op zondag. Alles draait gewoon door, incl alle ceremonies en omleidingen die daaraan gekoppeld zijn.