Hulp gevraagd Java bali

Beste mensen,

Eind mei wil ik ong 16 dagen richting Indonesië.
Geheel onvoorbereid. Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan in Thailand wat me prima is bevallen.

Ik heb her en der wat topics gelezen hier op het forum en ook enkele rondreizen van reisorganisaties.

Maar ben de kluts helemaal kwijt.

Ik wil op deze vakantie wel een beetje zon zee en strand en wilde vragen wat raden jullie me aan?
Waarop kan je het beste vliegen Jakarta of denpasar?

Wat is er allemaal een must om te zien in zowel Bali als Java? ( tempels hoeven niet)
Wat zouden jullie me aanraden om als reisschema aan houden?

Is lombok een betere optie dan Java?

Hoe zit het met het vervoer in Indonesië?
Wat zijn mooie badplaatsen in Bali? ( heb het idee dat kuta beach extreem druk zal zijn.
Zijn binnenlandse vluchten te doen enzo enzo.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen Helpen.

Alvast bedankt.

Gr.

Zoals je beslist gelezen zult hebben is Bali meer een strandbestemming dan Java. Er zijn wel stranden op Java, maar door de ligging van het eiland zijn met name de stranden aan de zuidkant niet echt geschikt voor zwemmers.

Op Bali zijn ontzettend veel stranden geschikt om bij te zwemmen, te snorkelen of te duiken. Op grond daarvan zou ik naar Bali vliegen.

16 dagen voor Bali en Java is te kort, de afstanden zijn er veel te groot voor. Je kan dan beter voor Bali en Lombok kiezen, of voor Bali en de Gili-eilanden. Persoonlijk vind ik dat je wat mist wanneer je geen enkele tempel zou bezoeken, want de oude tempels op Java en de nieuwere tempels op Bali zijn geenszins te vergelijken met wat je in Thailand hebt gezien.

Binnenlandse vluchten zijn geen probleem in Indonesie, makkelijk ter plekke te boeken op elke hoek van de straat.

1 like