Java/Bali/Gili in December/Januari

Hallo allemaal,

Op 17 december vertrek ik, met mijn vriendin, voor 3 weken naar indonesie.

De verdeling staat nog niet helemaal vast, maar mijn idee het volgende: 9 dagen java, 6 dagen bali en dan nog een aantal dagen gili.
Ik weet dat 3 weken aan de korte kant is en daarom heb ik ook het idee om west Java over te slaan. Ik hoor verhalen dat midden/oost Java mooier zijn??

Dit houdt dus in dat ik vanaf jakarta gelijk naar yogya wil. Wij landen in de ochtend op jakarta (rond 8 uur) en mijn eerste vraag is dan ook of het dan nog mogelijk is om een trein(heeft de voorkeur) /vliegtuig naar Yogya te nemen??

Aangekomen in Yogya is het idee om daar rustig een paar dagen rond te kijken en daarna ook rustig naar het oosten van Java te gaan om daar eventueel nog de Ijen te beklimmen. Daar zullen wij dus net voor of tijdens kerst zijn (iemand goede ideeen om kerst te vieren, beter of java of al op bali?)

Daarna gaan wij in ieder geval naar bali( wat is de beste manier?). van bali weet ik nog niet zoveel behalve dat ik niet in kuta wil zitten en dat seminyak leuk schijnt te zijn. een logisch gevolg is dus dat wij oud en nieuw op bali zullen vieren, ook hiervoor zijn tips altijd welkom. we zijn niet op zoek naar de meest toeristische manier om oud en nieuw te vieren maar een beetje gezelligheid zou toch wel leuk zijn. Is het nodig om nu al te reserveren voor hotels op Bali (en Gili) of is dat ook nog goed te doen als we daar zijn?

overige vragen:

• wat is jullie advies met betrekking tot het slikken van malarone op de Gili eilanden (regenseizoen)?
  • Alle tips/bezienswaardigheden/mooie plekjes op onze route zijn heel erg welkom?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Ruurd

Gili T is rond nieuwjaar errrug druk, kuta in 't klein… :slight_smile: Als je rust wilt zou ik naar 1 v/d andere Gili’s gaan. Reserveren zeker aangeraden…

Malarone wordt aangeraden voor de gili’s, al verschillen de meningen… Better safe than sorry…

Misschien voordat je naar yogya gaat nog even 2 dagen uittrekken voor Bandung en Bogor (+ puncak), erg de moeite waard…

Beste Ruurd,

Ik hoop dat de reis bevallen is? Ik ga over twee weken met mijn vriend namelijk dezelfde reis maken! En zit eigenlijk met dezelfde vragen. Dacht ook om wat sneller door te gaan vanaf Jakarta ( waar we landen ) naar Yogyakarta zodat we wat meer de rust hebben om naar bali en vervolgens de gili’s te reizen. Eigenlijk dus 3 volle wegen om van Yogya naar Bali, naar de Gili’s en terug naar Denpasar. Vervolgens denk ik dat we een vlucht in Denpasar terug pakken naar Jakarta ( een paar dagen voor het vliegtuig vertrekt ). Wat zijn jouw ervaringen met het vliegen? Kan je het makkelijk daar boeken of is het beter om het hier in Nederland al te boeken? En wat vond je op Java en Bali de mooiste / leukste stadjes om aan te doen? Verdere tips zijn ook altijd welkom!

Groetjes, Iris

Ha Iris

Het was een top reis? Geen moment spijt gehad dat we Jakarta hebben over geslagen.

Vluchten zijn daar erg makkelijk te boeken. Wij hebben het op het vliegveld kuta(denpasar) gedaan. Wij zijn op dag van onze terugvlucht pas naar Jakarta gevlogen.

Java en Bali zijn beide erg mooi en ontspannen? Bali meer toeristen
Rumah kita op oost Java is een enorme aanrader!

Gili is heerlijk ontspannen.vila Julius. Wel wat duurder maar erg rustig gelegen!!!

Veel plezier

Ruurd