Nadat ik nieuwe smaken aan mijn KitKat smaaktest had toegevoegd en mijn post online had gezet. Dacht ik ineens dit moet ik toch even delen met de mensen in dit forum. Voornamelijk omdat ik ook 3 proefpakketjes weggeef met 3 smaken erin. Dus voor wie het leuk vind zou ik zeggen neem een kijkje.
Erg leuk stuk om te lezen, zelf kom ik regelmatig in Tokyo.
Dit jaar zag ik zelfs hele Kitkat taarten, heb ze helaas niet geproefd, waren net iets te groot.
De Kitkat Green Tea blijft toch mijn favoriet, en trouwens de Kitkat puur zag ik sinds kort ook bij de AH liggen.
Ik had dit draadje helemaal gemist, maar leuk stukje!
Ik heb me altijd meer gericht op de bijzondere Pocky-smaken, maar de populariteit daarvan lijkt toch duidelijk over het hoogtepunt heen, in konbini’s zie je nauwelijks nog variatie, en de interessante smaken zijn meestal de Giant Pocky. En die zijn als souvenir toch minder handig. Dus ook ik richt me meer en meer op KitKat. Ik heb alleen de slechte eigenschap dat soort spul wel te kopen maar het vervolgens niet te eten…
Maar inmiddels is (ook van ander snoepgoed) al wel duidelijk dat chocola en groene thee een fantastische combinatie is, altijd goed. De fruit-varianten die ik op heb waren wel wat wisselend, soms heel kunstmatig en sterk, en soms juist veel subtieler. Ik ben echter geneigd te zeggen dat de Beni-imo Kitkat (paarse zoete aardappel van Okinawa) m’n favoriet is.
Naar de Wasabi-variant ben ik (ondanks de vele matige kritieken) nog wel benieuwd, want op papier zou dat juist een prima combinatie moeten kunnen zijn. Ik heb al eens wasabi-softijs op, en dat was fantastisch. En donkere chocola met chili gaat ook prima, juist door het scherpe en bittere samen.
Nou ja, de volgende reis misschien toch maar even naar de KitKat Store in Ginza dus…