Japan

Bezoek Kumamoto reeds besproken.
Twee nachten hotel. Vraag: Is deze plaats nu nog wel de moeite van t bezoeken waard?

Wat zou in die omgeving een alternatief doel kunnen zijn?

Met het kasteel momenteel gesloten en ook wat beperkingen rond Aso-san is het momenteel inderdaad wellicht even minder interessant.

Nu weet ik zo niet de rest van je reisplanning, maar ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld Nagasaki of Kagoshima nu interessanter zijn.

Dank voor uw reactie. Past Kagoshima wel logisch in ons reisschema? Zou u dit (totaal) kunnen bekijken?
Hier ons schema:
Tokyo 6 overnachtingen
Nagano 2 overn.
Takayama. 2 overn.
Kyoto 4 overn.
Koyasan 1 overn.
Hiroshima 4 overn.
Kumamoto 2 overn. Kagoshima??
Nagasaki 2 overn.
Osaka 3 overn.
Graag op- dan wel aanmerkingen over ons schema.

Dan is Kagoshima inderdaad wel een beetje uit de richting, al is het met de Shinkansen op zich best te doen. In dat geval zou ik wellicht wel een nacht Hiroshima schrappen zodat je wat meer tijd op Kyushu hebt, anders ben je verhoudingsgewijs veel aan het reizen.

Een alternatief zou ook Fukuoka nog kunnen zijn, geen stad met heel veel bezienswaardigheden maar toch wel aangenaam als tussenstop, eventueel gecombineerd met Kitakyushu en/of Shimonoseki. En dan wellicht en dagje extra voor Nagasaki.

Of nog iets heel anders: Beppu. Lekker relaxen in de onsen, en ook wat leuke, tamelijk kitscherige bezienswaardigheden.

Dank voor uw advies.
We kiezen voor 2 nachten Beppu…

En wat vind je van ons programma verder? Teveel verplaatsingen? Wellicht iets schrappen en elders verlengen?

Neuh, ziet er eigenlijk helemaal zo gek nog niet uit. Wel verhoudingsgewijs veel tijd in Tokyo, maar dat is uiteraard ook wel prettig om even je draai te vinden, en sowieso is er in en rond de stad meer dan genoeg te doen. Er zitten een paar plaatsen bij die ik nog niet bezocht heb (Takayama en Koyasan) en die ik dus wat minder goed kan beoordelen, maar an sich lijkt het me verder een aardig uitgewogen reis. Als ik dan nog iets zou moeten schuiven dan zou ik een overnachting minder in Hiroshima en eentje meer in Nagasaki doen.