Zoals in de titel te zien is ben ik van plan komende zomer een week of 3 Japan te bezoeken. Ik zoek dus nog een enthousiaste meid/gozer die met mij zou willen reizen.
Over mij:
Mijn naam is Floris, op het moment van schrijven 19 jaren oud en studeer aan de Haagse Hogeschool. Ik ben een gezellige jongen, die graag zo veel mogelijk van de wereld wilt zien.
Afgelopen zomer ben ik (alleen) 3 weken in Californië geweest. Dat was echt fantastisch, maar dit keer lijkt het mij leuker om met iemand anders te gaan. Vooral in een land als Japan is dat verstandig omdat de taal een flinke barrière is en met twee mensen is dat toch beter te doen. Mijn directe vriendenkring is compleet blut dus daar heb je niet echt veel aan. Ook zien ze niks in het land Japan. Dat wordt hem dus niet. Natuurlijk is het ook super om nieuwe vrienden te maken die ook van reizen houden!
De reis:
Echt een plan heb ik nog niet, maar ik wil sowieso een poos in Tokio vertoeven, en dan met de trein richting Kyoto te gaan en wie weet waar nog meer. Er zijn zat leuke plekken in Japan te vinden die makkelijk toegankelijk zijn door het geweldige treinnetwerk, dus dat is goed in te plannen.
Dus, ben jij net zo enthousiast over Japan als ik, mail mij dan even op [EMAIL=“florisdegraaf1@hotmail.com”]florisdegraaf1@hotmail.com.
Om maar gelijk snel op je berichtje te reageren, lijkt me een top plan! Heb dan wel (naast heeeel veel mensen die me raar aankijken als ik zeg dat ik gek van japan ben) een paar vrienden die ook ‘into japan’ zijn, maar t komt nooit tot concrete plannen. Ohja, en natuurlijk is er ook het grote ‘ik-heb-niet-eens-geld-voor-een-week-spanje-in-een-tentje’ probleem dat iedereen schijnt te hebben (kinda have the same problem, maar voor een reisje japan zorg je gewoon dat je geld hebt, toch?)
Zit dus ook n beetje met t zelfde probleem als jij, wil niets liever dan morgen nog naar japan vertrekken, maar om dit nou in je eentje te doen… En m’n japans is natuurlijk ook super, heb toch zeker wel een woord of 50 uit anime’s opgepikt (zijn nou niet echt woorden waar je super veel aan hebt ben k bang…).
Heb nog wel wat meer oproepen voor een reisje nippon gezien, volgens mij gaat dit een vet groepsreisje worden
1 tip over de taal…er kunnen echt maar heel weinig mensen Engels in Japan. Degene die het kunnen zijn er als de kippen bij om je te helpen of gewoon met je te kletsen omdat ze heel graag hun Engels spreken willen oefenen.
Zo heb ik een keer een uur doorgebracht met een schoolklas op schoolreis omdat de leraar mij aansprak of de kids Engels met mij mochten oefenen…heel leuk.
Verder hoef je niet moeilijk te doen om Japans te gaan leren want als jij een zin zegt krijg je antwoord in het Japans en weet je nog niet wat ze hebben gezegd.
Het belangrijkste in Japan om te weten en gebruiken zijn de woorden…
Arigato Gozaimashta…vriendelijk bedankt
Sumimasen…excuse me
Gomenasai…sorry
Oranda…Nederland
Ik heb mij 4 weken in Japan perfect gered met deze 4 woorden, veel lachen, buichen en je handen gebruiken en het werkt perfect.
Vooral als je zegt dat je uit Oranda komt (Nederland) daar zijn ze helemaal dol op en beginnen hele verhalen tegen je te vertellen !! (In het Japans dat wel…)
ik ben geintereseerd! ik wil over 2 jaar stage lopen in japan en daarom misschien eerst het land een korter bezoekje geven. dan is natuurlijk dit een leuke kans
ik studeer naast mijn normale studie ook de taal japans en spreek daarom een aardig woordje 日本語. kan misschien van pas komen