Japan!

hoi,

Wie wil er nog meer naar Japan komend najaar?
Ik zou het erg leuk vinden om ervaringen uit te wisselen, en alvast plannen te maken!

Wat me opviel bij o.a. Koningaap en Djoser, is dat de andere boekers (tot nu toe) vrij oud zijn, 65-70 zelfs. Erg stoer natuurlijk om op die leeftijd nog zulke reizen te maken, maar ik zou het zelf ook wel leuk vinden om een aantal leeftijdgenoten te leren kennen met dezelfde interesse. Ik ben zelf net 31, zijn er mensen van rond 30 die evt. samen zouden willen reizen? Alle tips/ervaringen zijn ook erg welkom!

arigato :slight_smile: Sandra

Hoi,
Ik heb zelf een tijd in japan gewoond, en kan je vertellen dat het een vreselijk tof land is. Als ik jou was zou ik niet met een reisorganisatie gaan (is vreselijk duur, en je ziet alleen domme toeristische dingen).
Maar gewoon in je uppie, japan is safe, en je ontmoet binnen no time leuke mensen. Daarbij kan je dan zelf kiezen waar je naar toe wilt.
Hokkaido is erg mooi, maar al erg koud in het najaar.
Ik kan je kyuschu aanraden, en natuurlijk japans eigen hawaii, het eiland okinawa. Via china airline kan je aan goedkope tickets komen, moet je alleen tien uur wachten in Taipei.
Nou ik hoop dat he hier wat aan hebt, enne veel plezier alvast.

He Sandra

Ook ik denk erover om in het komende najaar naar Japan te gaan. Ik ben er nog nooit geweest maar het plan is om er ongeveer een half jaar te blijven (en onderwijl vrijwilligerswerk te doen) en langs te gaan bij twee Japanse vrienden. Ik heb dus niet zoveel interesse in reizen met een reisorganisatie maar ik zou het wel leuk vinden om eens wat plannen uit te wisselen. Ik ben overigens 24 jaar en studeer over drie maanden af aan de opleiding ergotherapie in Rotterdam.

Groetjes, Evelien

Hoi

Bart hier ik ben ook van zin om een periode naar Japan te gaan. Ik zou er willen werken en schrijven voor een krant of tijdschrift in België, Nederland. Ik ken enkele Japanners in de buurt van Osaka. Ik ben niet vies van een beetje hard werken en wil graag een actieve vakantie beleven. Wanneer gaan jullie? Kan je goedkoop met het vliegtuig naar china of korea… en van daaruit met de boot ofzo door naar Osaka?
Ik ben 22 en heb eind juni gedaan met mijn opleiding journalistiek en bedrijfsbeheer. Ik zou in oktober in japan willen zijn om te genieten van de mooie natuursveranderingen…
Ik zou ook graag in jeugdherbergen of sportzalen dojos blijven logeren of bij mensen thuis en zeker niet in chique hotels. Kan je ook ergens camperen in Japan?
Groeten bart

Hallo Sandra,

Ook ik wil volgend jaar naar Japan. Ik ben zelf 31 en woon in de buurt van Eindhoven. Als ik volgend jaar ga wil ik er voor drie weken naar toe. Ik ben zelf nu aan het proberen om Japans te leren spreken en ga in oktober een cursus volgen. Lijkt het je wat, reageer dan even.
Groetjes Bas