Japan, wie heeft tips

Hallo medereizigers,

We gaan op 17 mei naar Japan. We hebben ondertussen vluchten, railpas en overnachtingen geregeld.

onze route is als volgt:
4 nachten tokyo
2 nachten nikko
2 nachten hakone
2 nachten tsumago
2 nachten takayama
2 nachten kanazawa
1 nacht gukui
5 nachten kyoto
2 nachten hiroshima
2 nachten nagasaki
3 nachten fukuoka
2 nachten osaka

We zijn nu aan het plannen wat we per dag willen doen.
Heb jij tips wat we zouden moeten bekijken of tips voor leuke restaurantjes en je wilt die met ons delen, dan houden we ons graag aanbevolen.
We zijn ook op zoek naar tips van de minder gebruikelijke dingen.

We horen graag van jullie. Alvast bedankt.

Heel veel info kun je vinden op deze 2 site’s.
Hier hebben wij heel veel in opgezocht.
Leuk dat jullie naar Japan gaan.Onze route zie je hieronder,Wij gaan nu ook richting noorden.De plaatsen waar jullie heengaan hebben wij in 2010 gedaan,dus kijk maar uit,als je 1x geweest bent wil je weer terug.

Wat heel indrukwekkend is,is het Peace park in Hiroshima,daar moet je geweest zijn.
Wij hebben toen we in Kyoto waren een fiets gehuurd,is zeker een aanrader,dit hebben we ook in Takayama gedaan.In Japan wordt op de stoep gefietst.Een keer bellen met de fietsbel en de voetgangers gaan voor je aan de kant.
Op de site van japantwo vind je kleine walking guide’s met foto’s.

1 like

Bedankt voor je reactie.
Wij lezen inderdaad ook van alles wat er maar te verkrijgen is.
Van deze site hebben ook al veel leuke tips gehaald.

Jullie route lijkt me ook super !

Elke streek heeft zijn regionale gerechten. Dus mijn tip is om op elke plek de lokale specialiteiten te proberen. Bijvoorbeeld Takoyaki, Okonomiyaki of Kushiage in Osaka, Oesters of Hiroshima-style Okonomiyaki in Hiroshima, Hida-beef in Takayama, Kanazawa en Nagasaki liggen aan de kust en hebben dus uitstekende seafood enz.

Op stations kun je uitstekende lunch boxes (ekiben) kopen met lokale specialiteiten, heel handig voor de langere treinritten. Het is waarschijnlijk wel even wennen om ‘koud’ te eten.

1 like

Dank je wel Nigo.
Leuk ook je blog. Ga er zeker eens rustig naar kijken.

we hebben veel tips van de lonely planet gebruikt en het waren goede tips! idd veel streek gerechten eten en streek bier drinken! maar dat staat ook in de LP :slight_smile: veel plezier!

1 like

De lokale specialiteiten!.. daar sluit ik me bij aan. Ik zie dat je drie nachten in Fukuoka wilt doen, nu is die stad (zeker wanneer je al in andere steden bent geweest) niet heel erg bijzonder. De stad is vooral een uitkomst voor de locals, en heeft niet zoveel toeristen trekkers (als je daar naar opzoek bent). Natuurlijk wel even het eten proberen van een van de vele yatai. In plaats daarvan kun je wellicht een dagje Mt. Aso en/of onsen doen. Overigens zijn Yufuin en Beppu ook hele mooie plaatsen als je van onsen houdt.

Joost

Hi reizigersjapan,

Inmiddels zijn jullie geweest. Ik heb je helaas niet aan tips kunnen helpen omdat wij zelf nog niet geweest zijn maar hopelijk wil je met mij je ervaringen delen? Ben benieuwd!