Japan rondreis april 2009

Na 4 jaar achter elkaar naar de USA geweest te zijn en vorig jaar een uitstapje gemaakt te hebben naar Venezuela gaan we dit jaar naar Japan. Dit is tevens onze huwelijksreis (we gaan volgende week trouwen).

We zijn beide pretpark/achtbaan-fanaten dus vandaar dat er in het onderstaande schema zoveel pretparken te vinden zijn :wink:

Dag 01 - 02 april - Vlucht Schiphol - Tokyo
*Schiphol – Helsinki: 11.55 uur – 15.20 uur
Helsinki – Tokyo: 17.20 uur – 08.55 uur *
Dag 02 - 03 april - Aankomst Tokyo + Transfer/inchecken Hotel +
eventueel Tokyo verkennen
Dag 03 - 04 april - *Tokyo Disneyland *
Dag 04 - 05 april - Tokyo DisneySea
Dag 05 - 06 april - Disney Resort Tokyo + La Qua
Dag 06 - 07 april - Tokyo
Dag 07 - 08 april - *Fuji-Q Highland *
Dag 08 - 09 april - Tobu Zoo + Tokyo
Dag 09 - 10 april - Sega Joypolis + Tokyo
Dag 10 - 11 april - Sea Paradise + Yokohama Cosmoworld
Dag 11 - 12 april - Yomiuriland + Tokyo
Dag 12 - 13 april - Tokyo
Dag 13 - 14 april - Tokyo – Osaka
Dag 14 - 15 april - Osaka (bezoek Kyoto)
Dag 15 - 16 april - Universal Studios Japan
Dag 16 - 17 april - Osaka (bezoek Nara)
Dag 17 - 18 april - Osaka (bezoek Himeji-Jo)
Dag 18 - 19 april - Osaka
Dag 19 - 20 april - *Nagashima Spaland *
Dag 20 - 21 april - Osaka (bezoek Kyoto)
Dag 21 - 22 april - Osaka
Dag 22 - 23 april - Osaka - Tokyo
Dag 23 - 24 april - vlucht Tokyo – Schiphol
Tokyo – Londen: 10.55 uur – 14.15 uur
Londen – Schiphol: 20.00 uur – 22.15 uur

We vliegen heen met FinnAir (overstap in Helsinki). Terug vliegen we met British Airways (overstap op London Heathrow).

We hebben een JR pas voor twee weken besteld (we hebben 10 dagen nodig - we kwamen helaas net niet uit met de 7 dagen pas).
Voor het vervoer van het vliegveld naar ons hotel en het OV in Tokyo willen we gebruik maken van de volgende aanbieding:

http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/img/price_1.gif

We hebben de volgende hotels geboekt:

**Tokyo -**Hotel Sunroute Plaza Shinjuku Het hotel ligt vlak bij het Shinjuku station. Vanaf daar kunnen we lopend naar het hotel. Het Shinjuku station ligt erg centraal voor onze bestemmingen in Tokyo. We hebben dit hotel via Expedia geboekt.

Website: Sunroute Plaza Shinjuku
Reviews: Yahoo Travel / Tripadvisor

**Osaka - **Hotel Shin’osaka
****Dit hotel ligt op loopafstand van het Shin-Osaka station. Van daaruit kunnen we de bezienswaardigheden eenvoudig bezoeken met de trein. We hebben dit hotel rechtstreeks bij het hotel geboekt.

Website: Shin’Osaka Hotel
Reviews: Asiarooms / Tripadvisor

**Vliegveld - ****Hilton Tokyo Narita Airport
**Dit hotel ligt op 10 minuten afstand van Tokyo Narita Airport. Er rijd een gratis shuttlebus van/naar het vliegveld. We slapen hier de laatste nacht voordat we weer naar huis vliegen. We hebben dit hotel via Expedia geboekt.

http://www1.hilton.com/ts/en_US/hotels/content/NRTHIHI/media/images/NRTHIHI_Hilton_Tokyo_Narita_Airport_home_right.jpg

Website: Hilton Tokyo Narita AirportReviews: Tripadvisor / Asiarooms

We hebben ook een Weblog aangemaakt voor deze reis. Zie http://japan2009.wordpress.com/.

http://img14.imageshack.us/img14/2581/japanheader.jpg

We hebben hier ook links staan naar diverse reisverslagen en naar de pretparken die we gaan bezoeken.

Mocht iemand nog leuke tips hebben dan horen we het graag.

Ik vond Tokyo zelf al de grootste pretpark die er is :wink: . Zelf ben ik naar Tokyo Dome City (waar dus ook dat LaQua zit) geweest, naar Yomiuriland en naar Hanayashiki.

Tokyo Dome City zijn maar een paar attracties. De rollercoaster is wel leuk om een keer ingezeten te hebben. Yomiuriland is een vaag park. Zo ga je er met een kabelbaan heen en zijn de achtbanen zijn ook apart (en ruw), zo heb je er een staande achtbaan. De houten achtbaan rammelt je echt half bewusteloos.
Hanayashiki is het oudste pretpark van Tokyo (uit 1853). Een klein parkje met kermisachtige attracties. Wel geinig, goedkoop en op loopafstand van de Asakusa shrine. Drie dagen Disneyland lijkt me persoonlijk wel teveel van het goede, dat park schijnt niet veel te verschillen van de andere Disneylands qua attracties.

Voor de rest iig veel plezier, en dit is een artikel dat ik heb geschreven over Tokyo:
Vakantie informatie Tokyo

Niet ver van Tokyo Disney zit Excel Air Service, waarmee je een helikoptervlucht over Tokyo kan maken, niet goedkoop, wel erg indrukwekkend!

Als dit jullie eerste bezoek aan Japan is zou ik toch een paar extra dagen in Kyoto in de reis opnemen. Wellicht vanuit Tokyo eerst een paar dagen Kyoto en Nara, en dan pas door naar Osaka? In die laatste stad is de wijk Shinsekai een aanrader, met een mooie uitzichttoren en de restanten van een failliet attractiepark.

Wat betreft de attractieparken kan ik je verder niet helpen, al zagen de achtbanen van Fuji-Q Highlands er vanaf afstand wel erg imposant uit…

Leuke tip! Historie is altijd welkom. De achtbaan die er staat is niet echt oud (1953) maar het ziet er wel genig uit op hun website.

Er zijn twee parken. Tokyo Disneyland en Tokyo DisneySea. Vooral het laatste is compleet anders dan de andere Disney parken (we zijn in Anaheim, Orlando en Parijs geweest - we hebben dus vergelijkingsmateriaal). De derde dag doen we dan een ‘Best Of’ door beide parken (je mag pas op dag 3 Hoppen).

Printen we uit en nemen we mee. Vind je het goed als ik de pagina ook link op mijn Weblog?

Hee Njit!

Ik zat even op dit forum te zoeken naar leuke tips en informatie. Wat blijkt, jullie gaan eigenlijk doen wat wij in eerste instantie wilde gaan doen (Tokyo - Kyoto). Grappige is, dat wij ook USA gangers zijn die nu een Azie rondreis hebben gepland en ook voor onze honeymoon!

Wij reizen van 1 april tot 1 mei. We bezoeken :

-Singapore
-Tokyo
-Beijing
-Hanghzou
-Shanghai
-Hong Kong

Wij zitten trouwens ook in Sunrout Shinjuku (van 9 - 17 april). Dus misschien kunnen we ff een borrel doen, aldaar!

Osaka is echt een prima uitvalbasis om, als je een Rail Pass hebt, de omgeving mee te bezoeken. Zelfs Hiroshima is dankzij de supersnelle Shinkansen heel erg dichtbij. Als je de dag vroeg genoeg begint, kun je Himeji en Hiroshima prima combineren. Vergeet niet uit het raampje te turen op de stuk spoor, want je kunt de Kyushu brug op een gegeven moment aanschouwen, welke 2 maal zo groot is als de Golden Gate!

Maar goed, zo te zien zitten jullie er al, dus veel plezier! :slight_smile:

We zijn inmiddels al een poos terug. We hebben een fantastische tijd gehad in Japan.

[ul]
[li]Reisverslag[/li][li]Fotoboek[/li][/ul]

We zouden het leuk vinden als je na het lezen een reactie achterlaat op de Weblog.

Hoi! Grappig, ik heb net even jullie foto’s zitten kijken en we hebben veel dezelfde foto’s :). Dat heb je als je in het zelfde hotel zit :wink: Helaas jullie niet gezien. Die Roze jurk hebben wij op video!

http://www.nqn.nl staan nu nog de foto’s. Deze zullen binnenkort verhuizen naar een subdomeintje denk ik.

Leuke foto’s, voor het verslag moet ik nog wel even de tijd nemen. Juist heel anders dan mijn reizen door Japan, al zitten er uiteraard ook wel een aantal bekende plaatjes tussen.