Japan rijbewijs (België)

We reizen in oktober naar Japan en gaan er een auto huren. Nederlanders kunnen een internationaal rijbewijs kopen bij ANWB. Maar wij Belgen moeten bij JAF een vertaling kopen om bij ons rijbewijs te voegen. Heeft iemand ervaring of we dat op voorhand kunnen kopen of moet dat ter plaatse bij JAF in Tokyo?

Als Belgische reiziger heb je in Japan helaas niets aan een internationaal rijbewijs (IDP). In plaats daarvan is een officiële Japanse vertaling van je eigen rijbewijs verplicht. Je kunt dit het beste vooraf online regelen via de website van de JAF. De verwerking duurt meestal een week of twee, waarna je een afhaalcode ontvangt. Met die code print je de vertaling bij aankomst in Japan heel eenvoudig uit bij de eerste de beste 7-Eleven. Je kunt natuurlijk ook fysiek langsgaan bij een JAF-kantoor in Tokio, maar dat kost je vaak een kostbare vakantiedag. Je moet wel ook altijd je Belgische rijbewijs bij je hebben!

Je kunt hier de aanvraag doen: https://japan-driver-license.jp/

Hebben jullie de route voor jullie roadtrip in oktober al helemaal uitgestippeld?

1 like

Hallo Sanne,

Bedankt!
Dit hadden we ook allemaal vernomen, van JAF. Mijn neef woont in Japan en hij vertelde het ons.
Maar onze Nederlandse reisorganisatie kan het voor ons gemakkelijker regelen en we hoeven ons niks meer aan te trekken.
Onze ‘road’ is al uitgestippeld.
Heb je nog tips?

Alexandra

Verzonden vanaf Outlook voor Android

1 like

Mooi dat dat nu allemaal duidelijk is :slight_smile:

En wat wordt jullie route?

We doen redelijk wat met het openbaar vervoer, maar we huren een auto in de Japanse Alpen om zo naar kleine dorpjes te kunnen rijden, waar we ook zullen slapen

Alexandra

1 like

En naar wat voor tips ben je dan op zoek?

We zijn niet echt op zoek naar tips, maar alle informatie rond iets bijzonders dat we zeker niet mogen missen, of leuke restaurantjes/eetgelegenheden enz zijn altijd welkom.

Die heb ik zeker wel, maar Japan is groot en dan moet ik toch wel eerst weten wat jullie voorgenomen route is :wink: