Is het nodig een internationaal rijbewijs aan te vragen om een auto te huren in indonesie?
of voldoet het nederlandse roze papiertje?
officieel moet het wel. een internationaal rijbewijs kost niet zo veel, dus ik heb er wel eenje aangeschaft.
ja ik weet dat het officieel wel moet. ik heb ooit voor een trip naar the u.s. eentje aageschaft. maar wat een onzin vond ik dat zeg. 12,50 betalen bij de anwb. waar een 15 jarige dame een stukje karton voor mij invult mijn foto erin plakt en waar beschreven staat waar dit allemaal geldig is.
leek alsof ik het zelf ik in elkaar had geflanst.maaar mij nvraar was meer of iemand er ooit ervaring mee heeft gehad dat specifiek naar dit int. rijbewijs is gevraagd.of het echt noodzakelijk is.
kost het nog steeds 12,50 ? misschien was het zelfs in de gulden tijd! hoe lang hebben we die pleuro alweer onder tussen?
Als je auto wil huren bij een betrouwbare en officieele rental zaak moet je internationaal rebewijs hebben.
Bij illegale rentals (zo heten ze daar) kan je mss sjoemelen.
En je ben de pisang als er razia gehouden wordt , en je wordt gepakt.
Of als je een aanrijding krijgt of veroorzaalt.
Wordt je ook niet gedekt door de verzekering , en kan je kennis maken met de indonesische politiecel of erger nog gratis kost en inwoning krijgen in een staatsgevangenis.
een internationaal rijbewijs kost nu 13 euro. Wij hebben er weer eentje aangeschaft voor Indonesie en Australie. Het is inderdaad maar een stuk papier maar ja als het moet dan moet het.
gr van Moira
Dat is verstandig.
en vergeet ook niet dat je jou nederlandse rijbewijs in je zakje hebt , ook de andere auto of motor papieren.
Het is namelijk verplicht door de indonesische wet.