Internationaal rijbewijs in Thailand

Weet iemand van jullie of een internationaal rijbewijs voldoende is om in Thailand te kunnen autorijden? Ik lees namelijk op veel websites dat je gewoon bij de ANWB een internationaal rijbewijs kan aanvragen, maar op de Belgische sites staat dat je naast dat internationale rijbewijs ook een Thaise vertaling ervan moet hebben en die vervolgens moet legaliseren bij de ambassade. Nou lijkt het mij een beetje vreemd dat er voor Belgen andere regels aan vast zouden zitten dan voor Nederlanders, maar goed dat zou kunnen.
Ik zal vooral rijden in het noordoosten van Thailand, waar eigenlijk nauwelijks Engels wordt gesproken, dus ik kan me wel wat voorstellen van die vertaling. Wie weet hier meer over? Alvast bedankt!

Hoi,

Ik heb net weer met mijn ouders en vriendin een week met de auto door de Isaan gereisd (Udon Thani en omgeving) en internationaal paspoort is voldoende. Vertaling en legalisatie niet noodzakelijk.

Klopt wat Dave zegt, Internationaal rijbewijs is voldoende.

Ok bedankt voor jullie reactie!! En Dave geniet ze nog daar!

Hoi,

Dank je ! Ga zeker nog even genieten. Vanavond vliegen we helaas weer terug naar Bangkok voor de laatste 4 dagen. Hoop dat het in NL ook een beetje mooi weer is als we terugkomen !

Waar had je je auto vandaan?
of weet je een redelijk geprijsd autoverhuurbedrijf?

Ik had de auto geboekt via de reisorganisatie waar ik werk, Kuoni (www.kuoni.nl).