Brommer rijbewijs internationaal!

Hallo,
Wij gaan volgen jaar naar Chaing Mai en ik wouw ff weten of ik dan met een gewoone brommerrijbewijs er mag rijden of dat ik dan een Internationaale moet hebben.En waar kun je die dan krijgen of ophalen.
Kan mij iemand er mee helpen want ik weet het niet meer!!!

Groetejes C.

Hallo,

Een rijbewijs in Thailand word niet gecheckt. Wij huren nu ook een brommer op Koh Tao en ze vragen niet naar een rijbewijs. Ze willen alleen een paspoort hebben en dat is het. Nou zou ik me alleen niet vergissen in het brommer rijden in Thailand. De brommers zijn eigenlijk bijna motors ze zijn namelijk 125 cc. Het rijd wel even anders dan de brommers in Nederland.

Alleen als je aangehouden word door meneer agent loop je kans dat je een rijbewijs moet laten zien. Ze willen meestaal gewoon geld van je en laten je dan weer gaan.

gr van Moira

Hallo C,
Woon hier iets meer dan 3 jaar en ben noch maar 2 maal door de politie gecontroleerd, ondanks ik mijn helm op had. Meestal komt de officier van de ploeg erbij als ze zien dat het een farang is, dit omdat deze een woordje Engels kan. En ja, hij vroeg me naar mijn rijbewijs.
Met een klein hart lied ik hem het Europees bewijs zien (een B (bij jullie NL) met desterren rond) en afgestempelt voor alles. Hij was onder de indruk en vroeg,gezien de sterren, of dit een internationaal was. Dit heb ik bevestigd en alles was OK. Let wel dit is in het rustige niet toeristise Trang, in Chang Mai (2de grootste stad van Th) zal de politie wel bter opgeleid zijn.
Een internationaal bewijs haal je waar je het gewone kreeg. Als je denkt meer te reizen is dit wel aan te raden.
Groetjes Frank

Dacht dat officieel een motor rijbewijs vereist is, misschien weet iemand die in Thailand woont dat.

Het probleem is niet oom agent of een kleine boete maar als er schade gereden wordt en zeker als er letsel bij te pas komt maak dan je borst maar nat en ook je in Nederland afgesloten reisverzekering zou wel eens kunnen weigeren je ziektekosten te vergoeden omdat je niet het vereiste rijbewijs hebt.

Theo

bedankt voor de tips ,maar nu is mij vraag nog niet beantwoord waar krijg ik zo’n ding voor een brommerrijbewijs internationaal weg dan.Want eerst kreeg ik hem op het postkantoor(nu niet meer) er werd dan gezecht het gemeentehuis en ik kwam daar zeiden ze tegen me dat ik naar de ANWB moets en die zeiden weer ik moest maar naar de CBR.Zo nu weet ik nog niet waar ik hem wel of niet kan krijgen please help me !!!

Gr.C

Hallo,

Ik zou helemaal niet zo’n ding gaan regelen en gewoon met je brommerrijbewijs NL rond rijden. Mijn man rijd nu ook rond en die heeft helemaal niets bij zich dit is op Koh Tao en dit is de 2de keer dat hij hier voor langere tijd met een brommer rond rijd.

gr van Moira

Een paar dingen: een brommer rijbewijs, internationaal of Nederlands, heeft geen enkele zin, want het zijn geen brommers maar motoren. het begrip brommer is in Thailand onbekend. Dat betekent dat je ook een motorrijbewijs nodig hebt om ze te besturen.

Bij verhuur wordt er nooit gevraagd naar een rijbewijs, door de politie bij een controle soms, maar vrijwel altijd volstaat een gewoon (auto) rijbewijs dan. Maar: in geval van een ongeval bestuur je een motorvoerttuig zonder geldig rijbewijs. Dat betekent dat voertuigverzekering (indien aanwezig) en reisverzekering erg moeilijk zullen doen over uitbetaling.

Zeker zonder geldig rijbewijs raad ik daarom rijden af.

Een internationaal bewijs haal je waar je het gewone kreeg.

De ANWB geeft in Nederland internationale rijbewijzen af.

Hallo,

Wat steven zegt klopt inderdaad. Alleen veel mensen in Thailand rijden wel zonder rijbewijs. Ikzelf heb geen rijbewijs dus zal er niet aan beginnen ik laat me liever rijden in dit geval door mijn man. Daarnaast is de onervarenheid van mensen onvoorstelbaar. Als je weet hoe vaak je mensen ziet met wonden en verband op van brommer rijden dan hoef je niet zo snel meer.

gr van Moira

Het zijn inderdaad motoren, die leuke dingen die hier rondrijden.
En…de meeste mensen hebben hier geen rijbewijs voor zo’n ding, dat merk je aan het verkeer ook. Met als gevolg flink veel ongelukken. Allemaal nog niet zo heel erg, totdat je een aanrijding veroorzaakt. Dan wordt het veel minder leuk.
En als laatste, draag een fatsoenlijke helm want je wilt niet in een rolstoel terug naar Nederland, of erger

In België haalt men een internationaal rijbewijs op het gemeentehuis waar ze de Europese rijbewijzen ook afleveren.
Een exemplaar kost 16 euro dus dat is de kop er niet vanaf.

Gr.

… mensen, we praten over nog geen € 15.00; had er 1 bij de ANWB-Winkel aangeschaft en kon er in Indonesie, Maleisie en Thailand mee rijden; in Indonesie moet je in geval van controle ook je normale rijbewijs laten zien. Het internationaal rijbewijs moet je overigens beschouwen als extra zekerheid in geval van van een ongeval (en verzekering).
Het enige wat je nodig hebt voor zo’n papiertje is je rijbewijs plus pasfoto.

Groet,
Joe

Je mag met elk rijbewijs gaan rijden in Thailand op eigen risico, het maakt de politie niet uit welke het is. Er is geen enkel rijbewijs geldig uitgeleverd in het buitenland.
Ben je woonachtig in Thailand, het je een werklicentie? Dit is de enige goede manier om een geldig bewijs te verkrijgen en wettig te mogen rondrijden. Dit is allemaal ivm de Ba verzekering van het voertuig.