Brommer huren in Thailand

Wij gaan eind januari voor het eerst naar Thailand. Waarschijnlijke bestemmingen: de eilanden Koh Samui en Koh Pangan. Daarna mogelijk naar Krabi en omgeving.

Omdat op onze vakanties het tuffen op een brommertje één onze grote genoegens is, de vraag of het op onze geplande bestemmingen uberhaupt mogelijk is om een scootertje te huren? Alle aanvullende tips over brommerhuur in Thailand zijn ook zeer welkom.

Groeten
Peter

Ze gooien je daar dood met de brommertjes … en anders val je wel dood in zo’n bocht vol kiezelsteentjes …
Even serieus: scooters bij de vleet voor zo’n 150 bath per dag, meestal paspoort in pand geven, helm verplicht, maar … wees voorzichtig met het drukke verkeer en de smalle weggetjes. Je zou niet de eerste zijn met een gruwelijke “tattoo” op je dijbeen …

En niet vergeten… Het zijn geen brommers maar motoren waarvoor een rijbewijs verplicht is.

Levensgevaarlijk. Het verkeer verloopt heel anders in Thailand dan hier. De houding van de weggebruikers (zowel auto- en motobestuurders als voetgangers) is heel anders. Zij kennen geen defensief rijgedrag, geen hoffelijkheid. Sommige regels worden om een of andere raadselachtige reden gerespecteerd, de meeste regels worden gevolgd “als het uitkomt”. Het verkeer is een jungle en het recht van de sterkste is geldig. Het lijkt alsof iedereen maar wat doet, maar er zit wel een filosofie achter. Falang denken soms dat ze net als Thai doen als ze roekeloos en hard rijden, maar dat is niet zo, ze begrijpen de achterliggende gedachtengang niet en zijn dan ook dikwijls slachtoffer of veroorzaker van ongevallen, veelal doordat hun gedrag voor de Thai onvoorspelbaar is.
BE VERY CAREFUL !!! :smiley:

brommertje huren is geen probleem maar sluit een goede verzekering af als buitenlander heb je het het bijna altijd gedaan als iets mocht gebeuren.
en voor weinig geld kan je je altijd laten vervoeren in Thailand .
ik zal als ik jullie was eerst maar eens wennen aan het verkeer in Thailand
verder een hele fijne vakantie toe gewenst.

In derdaat brommertje huren geen probleem maar kijk uit het is toch wel even wat ander het verkeer daar en voor je nl reis verzekering moet je een rijbewijs heben zou een probleem kunen zijn als er wat gebeurt maar goed doe het zelf ook het is gewoon leuk even te toere en makelijk.Wat ik er zelf van weet word daar nooit naar rijbewijs gevraagt allen paspoort en wat de helm betreft stel daar niet te veel van voor lijkt vaak op bart smit speelgoed helm.Goede en leuke vakantie daar.

Groeten Arjan

Inderdaad, de verhuurder zal zeker niet naar je rijbewijs vragen, maar zeker wel de politie… Net als in Nederland is een rijbewijs verplicht indien je en auto of moter rijdt, waarom dan niet doen in Thailand??

… omdat je de politie daar makkelijk kan omkopen?

scootertje huren op Ko Samui is zeker goed te doen. Hartstikke leuk en je kunt binnen een uur het hele eiland rond. Ok dan stop je nergens maar toch :wink:

Ze vragen nergens om en helm is niet verplicht. Als je gewoon goed oplet en normaal rijdt, kan er weinig gebeuren.

Helm is niet verplicht??
Geef astjeblieft alleen correcte info. Een helm is verplicht voor de berijder van een moter. Ook is een rijbewijs verplicht!!!

Politie omkopen? Good luck… Gewoon je boete betalen.

wat ik weet zijn de brommertjes daar alle maal meer dan 50cc dus voor je verzekering in nl is het dan motor dat is het probleem dus zonder rijbewijs ben je niet verzekert als er wat gebeurt en nl verzekering weet ook dat daar de brommertjes meer dan 50 cc zijn.
voor de rest ik heb zelf in pattaya een bon ge hat voor geen hel politie vroeg nergens naar geen id of rijbewijs enz moest alleen 450 THB afreknen niet om dat ik hem om kocht en helm is wel dergelijk verplicht.

NEE wij kregen er niet eens een helm bij. Sterker nog, er waren daar überhaupt geen helmen te krijgen, bij degene waar wij de scooter hadden gehuurd.
En NEE ook naar ons rijbewijs werd niet gevraagd. We moesten alleen ons paspoort inleveren om de scooter te kunnen huren.

Ik zeg ook alleen maar wat ik zelf heb ervaren hoor. Doe rustig zeg.

Helmen zijn in Thailand absoluut WEL verplicht, alleen worden ze vrijwel nooit gedragen. Als ik bij mijn schoonfamilie ben in Ban Dung nemen we dagelijks de scooter. Als we naar het dorp gaan, hebben we de helm niet op, maar halverwege is er een politiecontrolepost, hier gaan de helmen altijd even op, totdat we deze post gepasseerd zijn. Een grappig gezicht, vlak voor deze controlepost zie je iedereen snel de helm opzetten en 100m verder doen ze hem allemaal weer af !

Ik doe heel rustig…

Het gaat er niet om wat de verhuurder je geeft (helm) of vraagt (rijbewijs) maar wat de WET zegt…

Op veel toeristische plaatsen, als in Phuket, zijn regelmatig politie check points waar op beide gecontroleerd wordt. Hou je aan de wetten en je zult geen problemen hebben.

Om aan te raden dat niet te doen vind ik onverantwoord.