Brommer huren Koh Samui

Is het nodig om je rijbewijs mee te nemen naar thailand als je een brommer of scooter wil huren???

Je moet officieel een motorrijbewijs hebben. De verhuurders doen hier niet moeilijk over, en mocht je door de politie gecontroleerd wordne dan kom je meestal ook wel weg met een Nederlands rijbewijs zonder motoraantekening.

Maar: als je in een ongeval betrokken raakt, heb je gereden zonder geldig rijbewijs, en dat geeft mogelijk een hele hoop problemen.

Hoy,
Wil je een treffelijk motorbike huren, neem dan contact op met mij.
Zelfs voor verdere informatie van het eiland kan ik je te woord staan.

Met vriendelijk tropische groetjes,

Hoyu wil er dit nog aan toevoegen,

Als je in Thailand een brommertje huurt, hou dan het volgende in gedachten.

Kijk of het voertuig wel degelijk is verzekerd, aan de brommer hangt of plakt dan een sticker en ziet eruit als een taxvignet.
Draag aub een helm en je passagier ook, hoe warm het ook is, de rijweg is er niet zoals bij ons en een ongeval of een valpartij is hier snel gebeurt en zéér pijnlijk.
Kijk ook een naar de staat waar het zich in bevindt.
Kijk naar de banden, zijn die reeds op hun einde of al een beetje klets, mag je er van uit gaan dat je lek gaat rijden. En bij de hersteller leggen ze zonder het te vragen automatisch een gloed nieuwe buitenband op, en natuurlijk op jou kosten.
Noteer elke defect of deuk aan de brommer of beter neem enkele foto s met je digitale camera. Dan heb je direct de staat waar het brommertje zich bevind en heb je geen discussie naderhand van wel of niet van mij.

Veel succes bij het huren van een brommer.

Plonske :vak02:

Volgens mij is het gros van de brommers in Thailand een motor; ik zou altijd een rijbewijs meenemen… voor de rest sluit ik me aan bij Gunter: Draag altijd een helm.

dank voor de reacties… motors laat ik liever links liggen :slight_smile: