Beste forum mensen,
Zo als de titel al zegt wil ik in Thailand een scooter huren om zo beter rond te komen,
maar ik zelf heb geen scooter rijbewijs.
nu kan ik zeker wel rijden op een scooter, maar hoe gaat dat daar in Thailand.
Moet altijd je rijbewijs laten zien, of kan je ook zonder een rijbewijs makkelijk een scooter huren zonder dat ik problemen krijg??
Ik weet het niet, maar schat in dat iemand je wel een scooter wil verhuren zonder rijbewijs. Je moet er alleen niet aan denken als je een ongeluk krijgt en ze komen er alsnog achter.
Scooter huren zal vrijwel overal mogelijk zijn. Hou er wel rekening mee dat als je een ongeluk hebt je rondrijdt zonder geldig rijbewijs, met alle mogelijke gevolgen van dien. Kijk eens of je reisverzekering daar iets over zegt bijvoorbeeld.
Ik denk dat ik wel weet wat de reisverzekering zegt: niet verzekerd, geen uitbetaling! En pas op als de verhuurder zegt: hier is een verzekering voor een dag of een week.
In Bangkok zou ik iig geen scooter huren, in rustigere plaatsen kan het best. Zolang je een beetje voorzichtig rijdt, is de kans heel klein dat je natuurlijk een ongeluk veroorzaakt. Veel mensen doen het wel gewoon, al blijft er een klein risico.
zolang je in thailand verblijft op het bij de luchthaven verkregen 30 dagen visum vrije entree heb je idd alleen je nederlandse rijbewijs nodig, let hierbij op dat het in nederland bekende brommer rijbewijs hier geen enkele waarde heeft, en je dus een motor rijbewijs nodig hebt. Zodra je een visum hebt om hier te verblijven mag je niet meer met je nederlandse rijbewijs rijden en dien je een thais rijbewijs te halen. Ik ben niet 100% zeker hoe het met een toeristen visa zit maar dacht dat je dan ook een thais rijbewijs nodig had (correct me if I’m wrong)
Georges, je kunt het wel met Steven eens zijn maar hij zegt dat je te allen tijde een rijbewijs nodig hebt. Zou ook een gekke boel zijn als iedereen op zijn reispas een motor kon huren. Ik denk dat je blij moet zijn dat je toe geen aanrijding hebt gehad want ik geloof nooit dat je verzekerd was. Dat zou toch niet moeten kunnen, iemand zonder rijbewijs op een motor laten rijden en nog verzekeren ook.
Je kan hier in Thailand bij ik denk 99% van alle verhuur bedrijven een scooter/motor huren zonder dat je een rijbewijs hebt. Sterker nog ik denk niet dat er ooit om gevraagd wordt! Je paspoort hebben ze nodig, dit laat je achter of als je dit niet wil dan betaal je een flink bedrag borg. Je tekent een papier dat je verzekert bent, echter ben je dit zonder rijbewijs dus niet! dit staat in het thai ook wel op dit formulier maar ja welke toerist kan er nu thai lezen…