Japan Rail pass

Hoi, in juli gaan mijn vriendin en ik twee weken naar Japan. We hebben al deels onze reis vast staan, maar weten nog niet of we goedkoper uit zijn met een Japan Rail pass. Het is ons niet helemaal duidelijk waar de regionale passen geldig zijn. Ons reisschema is als volgt qua reizen, van Tokyo Suginami naar Nikko, Tokyo Suginami naar Disneyland, Tokyo naar Kyoto, van Kyoto naar Hakone en vervolgens weer terug naar Tokyo. Graag hoor ik van jullie tips of ervaringen bvd.

Hoi,

met Hyperdia kun je per rit zien wat de prijs is.
Een enkeltje Tokyo naar Kyoto met de shinkansen komt bijvoorbeeld uit op 13.080 yen (op dit moment € 93,35).
Aan de hand daarvan kun je berekenen of een Japan Rail Pass voor jullie gunstig uitkomt.

Japan-guide.com heeft hiereen handig overzicht met daarop de regionale passen, waar en hoelang ze geldig zijn, en hun prijs.

Succes, en laat het maar horen als je verdere vragen hebt!
Rebecca

Hartstikke bedankt voor je tips! Ik zal even uitzoeken wat voor ons het voordeligst en handigst is.

Hallo, wij willen in juni een weekeind van Tokyo naar Hiroshima (retour) met de trein.

Maar zie overal dat je een railpass nodig hebt, maar alleen dat weekeind reizen we met de trein.
Kan je daar ter plekke ook een kaartje kopen?

Alvast bedankt, Annette

Je kan zeker losse kaartjes kopen, maar een enkeltje Tokyo - Hiroshima kost al ¥19.080 p.p… Een Japan Rail Pass voor 7 dagen kost ¥29.110. Een JRP is dus met alleen dat retourtje al goedkoper.

Ok, bedankt.

Maar die JRP is dat nog te regelen dan?

We gaan donderdag.a.s al weg.

Wij komen uit R’dam.

Dat is kort dag, maar het zou nog net moeten kunnen. Zowel ToJapan als Japan Experience (en vast ook wel anderen) sturen hem op de dag van bestelling nog op zodat je hem de volgende dag reeds zou moeten hebben. En JapanTours biedt de mogelijkheid aan de voucher op Schiphol op te halen. Sommige aanbieders bieden ook de mogelijkheid hem dezelfde dag nog op te komen halen op hun kantoor (o.a. Tozai en ook JapanTours, beiden in Amsterdam), maar volgens mij zijn er geen aanbieders in Rotterdam.

1 like

De volgende dag man, duurt 1 dag

Had hem besteld bij jrpass.com.

Next day heb je hem :slight_smile:

1 like

Hallo,

Wij hebben de JP passen op schiphol via Japan-tours opgehaald, werkte prima.

Het was onze eerste keer Japan,wat een superland!En de mensen heel behulpzaam en vriendelijk,kunnen wij in het Westen nog wat van leren!
Het reizen met de treinen viel enorm mee,maar als we nog eens gaan willen we met de auto rondtrekken