In oktober kom ik vanuit Korea met de ferry aan in Fukuoka en heb dan 7 dagen om in Tokyo te komen vanwaar ik terug vlieg. heeft iemand een suggestie welke plaatsen aan te doen en of de japan railpass geschikt is om deze afstand te overbruggen? zelf had ik het idee om hiroshima, kyoto en tokyo te zien…
Gezien de tijd zouden dit inderdaad de meest voor de hand liggende stops zijn, waarbij ik me zelfs nog zou kunnen voorstellen dat je om tijd te winnen Hiroshima alleen als tussenhalte bezoekt en 's avonds direct door gaat naar Kyoto. Ik neem aan dat dit je eerste bezoek aan Japan gaat worden?
Wat betreft de railpass, even op Hyperdia gekeken, deze trajecten bij elkaar zouden ongeveer 33.000 yen kosten, tegen de huidige (niet zo gunstige) koers zo’n €300, een railpass voor een week is €265. En die kan je dan ook in Tokyo gebruiken voor lokaal transport (niet de metro, wel de spoorlijnen), en om weer op het vliegveld te komen. Dus dat is zeker lucratief.
Als je zelf nog op Hyperdia gaat kijken voor je route, twee dingen om rekening mee te houden:
[ul]
[li]met de JRP mag je geen gebruik maken van de Nozomi shinkansen, alleen de Hikari en Kodama, die maken een paar (Hikari) tot heel veel (Kodama) stops meer. Dit kan je bij de zoekopties ook aangeven.[/li][/ul]
[ul]
[li]het station van Fukuoka heet Hakata, station Fukuoka ligt 937km verderop…[/li][/ul]