Dit draadje zal waarschijnlijk al voor een aardig deel je vragen beantwoorden.
Over Miyajima, dat is geen bijzonder duur uitstapje, sterker nog, de veerboot valt onder de JRP. En eigenlijk geldt dat wel voor de meeste plaatsen in Japan, zeker zolang je er met je JRP kan komen valt het allemaal wel mee. Ga er maar vanuit dat Japan ongeveer even duur is als ons eigen landje, in sommige gevallen wat duurder (maar daar heb je als toerist meestal weinig last van), en in sommige dingen (bijvoorbeeld eten) juist goedkoper.
Bedankt! Ga even kijken, zal vast een hoop vragen beantwoorden.
Is Japan kwa prijs te vergelijken met bijvoorbeeld, Spanje, UK, Frankrijk? Of is dat te positief genomen? Ik hoor van alle kanten dat Japan erg duur is.
Van de drie landen die we willen bezoeken is de wens naar Japan toch echt het grootst. Ik ben ook erg benieuwd naar de ‘backpack’ mogelijkheden in Japan. Hostels, dorms etc. in overvloed?
UK is vergelijkbaar qua prijsniveau, hoewel je veel lekkerder kunt eten voor hetzelfde geld in Japan.
Hostels zijn niet in overvloed, maar wel in de meeste grote steden en toeristische trekpleisters aanwezig. Tijdig reserveren is wel gewenst, als je verzekerd wilt zijn van een slaapplek. Ook een goede budget optie en leuke ervaring zijn capsulehotels.
Dit zijn twee Japanse hotel sites, waar je ook goede aanbiedingen kunt vinden. Soms heb je voor een paar honderd yen meer dan bij een hostel en volledige hotelkamer:
We dachten er al aan om zeker een nachtje te slapen in een capsulehotel, het lijkt me een fantastische ervaring! Weet niet of het geschikt is voor 26 nachten maar een paar nachten lijkt me prima te doen! (denk ook niet dat in alle steden capsulehotels aanwezig zijn).
Als Japan te vergelijken valt met de UK, valt het voor ons mee. We hebben veel ergere verhalen gehoord over Japan!
Ook erg bedankt voor de links. In het weekend maar even goed naar kijken, ziet er naar uit dat er veel nuttige informatie in staat.