het lijkt mij heel mooi om komend jaar 3 weken naar Japan te gaan. Ik heb me nog niet heel erg georienteerd maar van Tokyo naar Hiroshima of Fukuoka moet prima te doen zijn. nu ben ik ook heel erg van de kleine dorpen en natuur en vraag ik mij af hoe de bereikbaarheid van natuurparken met het openbaar vervoer is.
Van Mt Fuji lijkt het mij redelijk te doen want als ik het zo een beetje globaal lees hier is dat toch redelijk toeristisch.
Als iemand me wat tips kan geven hierover, ik hoor graag van jullie.
De tijd waaraan ik zit te denken is mei / juni, reis, met backpack en luxe hotels zeggen mij niet zo veel. Mocht dat nog van invloed zijn op de tips :).
Japan is een langgerekte groep van eilanden.
Als je de kaart bekijkt kun je zien dat de meeste grote steden globaal langs de oostkust liggen.
De kleinere plaatsen liggen vooral langs de westkust.
De meeste natuur ligt dan ook aan die kant van Japan.
Je kunt met het openbaar vervoer op veel plaatsen komen, ook de kleinere, al is de frequentie van het vervoer veelal lager.
Mt Fuji is niet moeilijk te bereiken, maar natuurlijk wel erg toeristisch, zoals je zelf al zei.
Er zijn wel natuurparken die heel rustig zijn.
Als je deze link volgt dan krijg je een hele serie natuurparken te zien.
Een groot aantal zit in het noordelijk deel van Japan, wij waren op Hokkaido in Onuma National Park
Succes met het zoeken.
Die hele website van japan-guide.com bevat veel interessante informatie over Japan.
Je kunt er info van uiteenlopende aard vinden over Japan.
Wij hebben er voor onze 2e reis van dit voorjaar heel wat tips gehaald.
In dit forum kun je eveneens veel dingen te weten komen.