Japan in juli; tips gevraagd!

Hallo,

Met een vriendin vertrek ik 25 juli naar Japan (zitten vast aan de schoolvakanties). We kopen een Japan Rail Pass van 14 dagen die we laten ingaan op 29 juli. Ik heb begrepen dat je je in Tokyo prima kan verplaatsen op de fiets of met de metro en zo kunnen we de 29ste eventueel wel naar Nikko. Voor het bezoek aan Hakone kopen we een Hakone free pass.

Onderstaand ons reisschema. Heel graag zou ik reacties en tips hierop krijgen. Missen we wellicht nog iets?

Maandag 25 juli vlucht Amsterdam-Tokyo (dinsdag 26 juli aankomst ochtend)
Dinsdag 26, woensdag 27, donderdag 28, vrijdag 29 en zaterdag 30 Tokyo (5 nachten)
Dagtrip Mount Fuji (Hakone en/of Nikko?)

Zondag 31 vertrek naar Kanazawa (trein, 4 uur)
Zondag 31 en maandag 1 augustus Kanazawa (2 nachten)

Dinsdag 2 augustus vertrek Takayama (trein, 2 uur en 30 min)
Dinsdag 2 augustus en woensdag 3 augustus Takayama (2 nachten)

Donderdag 4 augustus vertrek Kyoto (trein, 3 uur en 40 min)
Donderdag 4, vrijdag 5, zaterdag 6, zondag 7 Kyoto (4 nachten)
Check dagtrips

Maandag 8 augustus vertrek Hiroshima (trein, 3 uur – 2 nachten)
Dinsdag 9 augustus dagtrip Sandank-kyo (bus 1 uur en 15 min)

Woensdag 10 augustus vertrek Tokyo (1 nacht)
Donderdag 11 augustus vlucht Amsterdam

Veel dank alvast en groetjes,

Hoi, het ziet er goed uit alleen Himeji Castle is nog een aanrader. Makkelijk te doen als korte stop onderweg naar/van Hiroshima.

Verder zie ik dat je voor Tokyo-Kanazawa 4uur rekent. Met de Shinkansen kan dit in minder dan 3uur. Kyoto-Hiroshima is 1,5 met de Shinkansen.

Bedoel je fietsen in Kyoto? Dat is wel te doen. Voor Tokyo moet je wel een fanatiek fietser zijn. Het hangt ook af van wat je wilt gaan zien, maar in Tokyo raad ik de trein aan als je tijd wilt besparen.

Dank voor de tips!