Prachtige video geeft een goede indruk van leven en reizen in Japan:
Doe dat nou niet, zulke filmpjes, nu wil ik weer terug!
(al zit de volgende trip gelukkig alweer in de planning, in augustus naar Tohoku voor de matsuri…)
Eens . . . kan ook niet wachten, ach voorpret is ook een onderdeel van de vakantiebeleving
En een gunstige Yen :vak01:
Ik moet nog 9 maanden wachten…maar inderdaad,de voorpret is ook heerlijk!!!
En de ¥ is ook gunstig ja
Wat zijn jullie toch allemaal ongeduldig! :teeth:
>>>
Ongeduldig? Welnee!
(het is dat ik geen idee heb hoe ik daar m’n rijst zou kunnen verdienen, anders zou ik morgen nog naar Japan vliegen en daar blijven…)
Ik speel af en toe ook met die gedachte.
Volgens mij hebben we allemaal een beetje last van “japanerites”
Als je eenmaal daar geweest bent dan werkt dat erg verslavend!
:hihi::zon02:
Erger is nog dat het niet over gaat. Ik vond bijvoorbeeld China de eerste keer ook geweldig, maar hoewel ik daar zeker nog wel van kan genieten kost het me steeds meer moeite me over de frustrerende aspecten van dat land heen te zetten, niet voor niets heb ik bij m’n laatste trip naar Noord-Korea de tijd in Beijing tot het absolute minimum beperkt. En ook bij Zuid-Korea had ik de laatste keer toch een paar dagen nodig om m’n draai te vinden, daar heerste in het begin toch een gevoel dat ik het wel een beetje gezien had. Japan daarentegen is (tot nu toe tenminste) iedere keer van begin tot eind genieten, met slechts minimale ergernissen.
Ik heb overigens al wel verschillende boeken gelezen van mensen die in Japan als leraar Engels aan de slag zijn gegaan (Tune In Tokyo en For Fukui’s Sake, beiden aanraders), klinkt allemaal hartstikke leuk, maar dat zie ik mezelf domweg niet doen. En dan zijn de resterende mogelijkheden toch zeer beperkt.
Ga als reisleider voor Nederlanders en Belgen!!! Hihi…was het maar zo makkelijk.Ik zou ook zo willen vertrekken.
Het is in ieder geval een prettige verslaving, die ook nog eens gezond is.
Reizen verrijkt de geest en bovendien leer je ook eens andere culturen kennen.
:wereld:
Wij zien in ieder geval ook uit naar onze volgende trip naar het wat minder bekende eiland Shikoku!
Daar moet ik ook nog steeds een keer naar toe. Ga je gewoon het eiland verkennen of ga je (een deel van) de tempeltocht doen?
Ik pak van de zomer waarschijnlijk wel een stukje Hokkaido mee, dan kan daar ook weer een vinkje achter. Al ga ik er nu al een beetje van uit dat dat alleen maar weer een aanmoediging zal zijn om dat eiland daarna nog een keer met een uitgebreider bezoek te vereren…
We gaan het eiland verkennen vanuit 5 plaatsen waar we een hotelkamer hebben gereserveerd.
Al die 88 tempels langs gaan kost teveel tijd, dat redden we niet.
Wel de bedoeling om er een aantal te bezoeken; kijken hoe dat uitkomt.
Er zijn er wel een paar die interessant zijn.
Verder willen we wat meer voor de natuur gaan en dan ben je daar op de goede plek.
Hokkaido hebben we (Colombientje en ik), want wij horen bij elkaar :kus:, vorige keer een stukje van meegepikt.
Best wel interessant om te doen.
Men is bezig met het aanleggen, uitbreiden van het Shinkansen-netwerk met de bedoeling Hokkaido hier op aan te sluiten.
Maar dat duurt nog vele jaren voordat dit klaar is.
Je kunt wel zien dat ze druk bezig zijn met de aanleg, de Seikan tunnel is er volgens mij al op voorbereid bij de aanleg.
Hakodate is een tip, veel historische gebouwen, kerken.
Er is nog zoveel te zien en net wat je zegt je verveelt je geen moment in Japan.
Waarschijnlijk zal ik nu ook niet verder komen dan Sapporo en inderdaad Hakodate, dan afzakken naar Honshu voor de matsuri om in Sendai te eindigen.
Voor uit nog maar eentje dan
Leuke filmpjes! Ik ben gelukkig al aan het aftellen voor de komende trip
Op 2:16 is een oude brug in beeld, waar staat deze?
Groeten, Rebecca
Dat is een aquaduct bij Nanzen-ji: Nanzenji Temple - Kyoto Travel
Bedankt! Ik zit straks lekker dichtbij (overnachten in Gion).
(kan niet wachten…!)
Leuk filmpje, maakt het inderdaad niet makkelijk om hier te zijn. Ik wil ook z.s.m. weer terug! Heb alleen nog maar de typtische touristenroute afgelegd, maar hoop in de toekomst Het noorden en de alpen te kunnen zien! Maar eerste staan Mt Fuji en vooral de Shikoku 88 pelgrimtocht bovenaan…ik wil terug!!>>>