Japan: advies reis

Hallo :slight_smile:

Ik ga samen met mijn zusje van 16 juli t/m 1 augustus naar Japan.
Van 16 tot 24 juli verblijven we in Kyoto en van 24 juli tot 1 augustus in Tokyo.
Nu heb ik een aantal vraagjes en ik hoop dat iemand mij kan helpen :slight_smile:

De treinreis van Kyoto naar Tokyo wil ik graag van te voren boeken maar ik kan nergens vinden waar ik dat het beste kan doen.
Iemand ideeën? Ik wil geen JR rail pass (mijn zusje zit namelijk al in Japan dus dat is ook niet mogelijk).

Weet iemand een betrouwbare site om excursies vanuit Tokyo te boeken? (Mount Fuji, Nikko, de sneeuwapen etc)
Ik kwam namelijk bij Viatorcom uit maar lees overal zoveel negatieve berichten dat andere sites welkom zijn.

Als jullie nog andere tips hebben hoor ik het graag. Wij gaan namelijk aankomende week boeken.

Thanks!
Groetjes Roos

De treinreis kan je ter plekke regelen, geen noodzaak om die lang vantevoren te boeken (wat bij mijn weten buiten Japan überhaupt niet kan). Tussen Tokyo en Kyoto/Osaka rijdt praktisch elke 5 minuten een shinkansen, mocht er eentje onverhoopt vol zijn dan kan je altijd wel met een volgende mee.

Wat betreft excursies: ik heb die eigenlijk nooit via een bureau gedaan. De meeste bestemmingen zijn eenvoudig per OV bereikbaar, en op vrijwel alle ook maar enigszins toeristische plaatsen kom je wel een Tourist Info tegen waar Engels wordt gesproken. Via bijvoorbeeld Japan Guide kan je vooraf ook al de nodige praktische informatie vinden ter voorbereiding. Uiteraard kan een geheel georganiseerde excursie wel makkelijk zijn, maar van wat ik er zo van gezien heb vond ik ze altijd erg prijzig.

http://www.jtb-sunrisetours.jp/

JTB is een van de grootste reisorganisaties van Japan. Ik heb geen ervaring mee met hun tours voor buitenlanders, waarschijnlijk ben je wel wat meer geld kwijt dan wanneer je het zelf organiseerd.