mijn vrouw en ik willen de laatste twee weken van het jaar in Japan rondreizen. Ons budget ter plaatse is 2500 euro. Wat raadt u ons aan qua accomodatie, absoluut te bezoeken plaatsen etc?
Mijn vrouw en ik zijn afgelopen juli 2 weken in Japan geweest: geland op Osaka, meteen door naar Kyoto (5 nachten in Toyoko-inn), vervolgens koffers in kluit op Kyoto station en met rugzakje naar Nara (1 nacht in SUN hotel naast het station) door naar Koyasan (bijzondere tempelovernachting in de Hanare: 1 nacht) en tenslotte via Kyoto (koffers ophalen) met de snelle Sinkansen (Nozomi) naar Tokyo (5 nachten Toyoko inn). Vertrek vanuit Tokyo. Alles in Japan met de trein gereisd (geen JRP). Veel gezien in korte tijd zonder heel veel te hoeven reizen. Er zijn natuurlijk nog veel meer mooie plaatsen in Japan, maar we wilden niet vooral de trein van binnen zien tijdens onze vakantie.
Kyoto is de oude hoofdstad van Japan (voor Tokyo) met vele tempels en kastelen en is bovendien een leuk stadje met vooral laagbouw; Nara is de nog oudere hoofdstad (voor Kyoto) met een mooi park met een paar tempels en kastelen (een dag is genoeg) en Koyasan is de meest bijzondere Boeddistische plaats voor de Japanners. Tokyo moet je geweest zijn; daar is zoveel te doen.
Jullie gaan in de Kersttijd en ook dat is een mooie tijd in Japan. Er zijn, naast Boeddhisten, ook veel Christenen in Japan en de steden zijn bijzonder gezellig in die tijd. Wel kan het er koud zijn, dus goede jas meenemen!
Als je mij je e-mail adres laat weten dan kan ik je onze reisblog van Japan e-mailen met ons dagboek zodat je kan zien wat er allemaal te beleven is.
Qua kosten redden jullie het zeker met Euri 2500 ter plaatse.
Wij waren kwijt:
Hotelkosten:
5 nachten Toyoko Inn Kyoto Gojo-Karasuma ¥43.050 € 318,44
1 nacht Sun hotel Nara ¥7.300 € 54,00
1 nacht Tempelhotel Koyasan (duur maar de kosten waard) ¥30.00 € 221,91
5 nachten Toyoko inn Otsuka-eki Kita Guchi no 2 ¥46.200 € 341,74
Totaal € 936,09
Aan treinkosten zo’n ¥15.000 en de Sinkansen kost ¥27.040 (alles voor 2 personen)
Dan heb je nog ongeveer de helft van je budget over om te eten, entree’s bus, etc.