Van 10-1 t/m 7-2 ben ik in Nicaragua. De eerste week verblijf ik in een eco-lodge (La Mariposa) waar ik ook Spaanse lessen ga volgen. Daarna wil ik het land verder gaan verkennen. Nu lees ik dat het dan echt hoogseizoen is, want de Nica’s hebben zelf ook vakantie. Weten jullie of het nodig is om dan vooraf hostels te boeken? Zie het niet zo zitten om in mijn uppie ergens in de wildernis te moeten slapen ;-).
Ik heb ook in hoogseizoen in Nicaragua gereisd, en ja soms had het hotel van onze eerste keus geen plek. Maar dan was er wel andere keus. In Granada en León zijn zoveel hotelletjes dat je het er wel op kunt wagen. In Las Peñitas strand was het ook geen probleem.
In Estelí is ‘Luz & Luna’ een van de weinige low-budget opties die er ook gezellig uitziet, dus die zou ik dan wel van tevoren reserveren. Volgens mij hebben ze maar 1 privékamer en verder alleen dorms. Een dorm-bed is altijd wel te krijgen volgens mij. Het zijn privékamers die soms ietsje lastiger te vinden zijn. Wij verbleven eerst een nachtje in een ander hotel in Estelí, totdat Luna wel plek had.
Op Isla de Ometepe kan het ook wel volgeboekt zitten, maar als je een paar dagen van tevoren wat rondbelt of via internet zoekt, en flexibel bent in welk plaatsje je wilt zitten, moet het wel lukken.
Ik heb ook een homestay gedaan in Miraflor national park, wat superleuk was.
Veel plezier! Het is een erg leuk land. In mijn blog kun je zien waar ik geweest ben en foto’s bekijken ter inspiratie.
En leuk dat je Spaanse les neemt, ik ben zo blij dat ik die taal heb geleerd (en leer nog elke keer bij), ik heb er telkens op nieuwe vakanties opnieuw veel plezier van.
In januari is het niet nodig om van te voren je accommodatie te boeken. Wel kan het zijn zoals Cecile zegt dat je eerste keus misschien vol zit, maar er zijn dan nog altijd andere acco’s waar je kan overnachten. Met Kerst, oud&nieuw en met Pasen moet je wel altijd je accommodatie van te voren boeken.