Backpacken in januari: hotels vastleggen of niet nodig?

Hoi allemaal,

wat een info hier op het forum zeg! Super tof, onze voorbereiding voor onze eerste echte backpackreis krijgt steeds meer vorm door al jullie tips!

Mijn vriend en ik reizen in januari af naar CR en eindigen in Nicaragua. Onze gedachte was om tickets te boeken, het eerste hotel en laatste hotel vast te leggen, maar verder lekker onder het motto ‘avontuur’ nog niets vastleggen. Nou kom ik verschillende antwoorden tegen op de vraag ‘boek je hotels in deze periode (hoogseizoen) of niet?’… Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! We zijn niet op zoek naar luxe, maar in de buitenlucht slapen is ook niet heel relaxt…

Alle overige tips en onvergetelijke plekjes zijn natuurlijk ook hartstikke welkom:)! Alvast bedankt!!
Groetjes,
Ashley

Je geeft eigenlijk zelf al een antwoord op jouw vraag: “relaxed” en “avontuur”. Dat betekent dat je wel ziet waar je terecht komt en misschien wel eens tegen een vol hotel of B&B aanloopt. Dat is onderdeel van het avontuur.
Maar in Costa Rica zijn veel hotels en B&B’s en meestal is er ergens wel een hotelletje te vinden. Middels Booking.com of Expedia of Airbnb zie ook meteen of er een kamer vrij is voor die nacht.
Onvergetelijke plekjes zijn er overal. Daar kun je een boek mee vullen…
En na afloop van jullie reis kun je op dit forum vertellen wat jullie onvergetelijke plekjes waren.
Veel plezier,

Otto
www.elmonofeliz.com
Ojochal

https://martinbrandproducties.files.wordpress.com/2013/05/dont_worry_be_happy.png?w=1200

Wij hadden het hotel voor de eerste en laatste nacht vastgelegd. Tussentijds alles van dag tot dag bekeken. Via Booking.com of Airbnb.com geboekt waar we de volgende dag naar toe gingen. Goed te doen allemaal.