Wel of niet reserveren november

Hallo, mijn vriend en ik gaan in november naar Costa rica. Tickets zijn al geboekt.
We zitten dus nog met de overnachting. Wel of niet van te voren een hele route vast leggen. Wat mij opvalt als je dat via een reisorganisatie doet dat het stikker duurder is dan dat je op booking.com kijkt voor hotels.
We willen niet uren zoeken in costa rica naar een accommodatie. Heeft iemand hier ervaring mee in november??
En hoe zit het dan als je bv naar tortuguero wil of corcovada?

In november is het laagseizoen, dus je kunt ter plaatse naar hotels zoeken.
Nadeel is, dat dit tijd kost en dus ten koste gaat van je tijd die je kunt besteden aan al het moois dat Costa Rica te bieden heeft.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Inderdaad wat Johan zegt, veel mensen leggen de eerste en laatste nacht vast en varieren een beetje. Reisorganisaties moeten het salaris van een heleboel (onnodige) mensen betalen dus daar zul je vrijwel altijd duurder mee uit zijn. De meeste hotels hebben internet en kunnen je wel iets aanraden zodat je op basis van het weer het vervolg van de reis kunt maken, want november zit nog aan het eind van het regen seizoen en soms moet je een beetje uitwkijken. Zo waren er vorig jaar b.v de nodige wegen dicht.

Wij zijn vorig jaar november geweest en hebben inderdaad de eerste en laatste nacht vast geboekt. (Dit was dan ook direct het hotel waar we onze huur auto ophaalden en in konden leveren.)
Wij hebben van te voren wel op internet een paar hotels opgezocht van de plaatsen die we zeker wouden bezoeken, zodat we iets hadden om op terug te vallen. Ter plekke gewoon eerst gekeken of er iets was dat ons beviel. Zo leg je niks vast, maar kost het minder tijd.
In de meeste plaatsen vind je wel makkelijk iets, maar soms in een wat kleiner dorpje moet je per toeval het juiste zandpas in rijden :wink:
Soms staat er langs de weg wel iets aangegeven op (kleine) bordjes.

Ok bedankt voor de reacties. Denk dat we ook maar alleen het eerste en het laatste hotel gaan vast leggen.
Wat is ongeveer de prijs van een overnachting als je op de bonnefooi gaat??

Dat ligt er helemaal aan waar je naartoe gaat en wat je verwacht, een B&B heb je al voor zo’n $40 per nacht voor 2 personen, een iets luxer hotel voor $55-60 er zijn natuurlijk nog hotspots waar je het zo gek kunt maken als je wilt.

Bedenk dat heleboel hotels niet via Booking.com te zien zijn. Met name de kleinere hotels en B&B kunnen het zich niet veroorloven commissies te betalen aan deze internet-gigant.
Veel plezier
Otto
Ojochal
On Facebook

Je kan eea ook vastleggen via een reisorganisatie, er zijn zeker een paar met goede prijzen (zie rondreizen Costa Rica vergelijken) Succes!

Wij hebben ook geboekt voor november, maar ik plan alles van thuis uit. Ik moet er niet aan denken om daar nog eens te gaan zoeken voor een verblijf.
Dus ik stippel hier uit wat ik wil zien en hoe lang in dat gebied wil zijn en ga dan op zoek naar een resort of lodge of iets dergelijks.
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om vervoer te regelen van A naar B (afstanden van 100 tot 200 km) en wat zo ongeveer de prijzen hiervan zijn.

Vervoer is er in Costa Rica in verschillende vormen.
Je kunt een auto huren in diverse prijsklasses. Hierdoor ben je onafhankelijk en kun je overal gemakkelijk komen.
Je kunt met het openbaar vervoer. Goedkoop, maar je bent wel even onderweg.
Je kunt een shuttlebus nemen bv. Interbus of Grayline. Deze halen je bij het ene hotel op en brengen je naar het volgende hotel. Ze doen echter alleen de meer toeristische plaatsen aan.
Je kunt een privéchauffeur nemen. Zelfde voordelen als met een huurauto, alleen je hoeft zelf niet te zoeken. En je hebt zo meer tijd om van de omgeving te genieten.
Je kunt ook nog binnenlandse vluchten nemen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl