November of januari?

Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag een rondreis gaan maken van 3-4 weken in Costa Rica.
Nu hebben we ons al een beetje verdiept in het klimaat op sites over Costa Rica en verschillende forums, maar echt een eenduidig advies over de beste reistijd kunnen wij er niet van maken. Het ligt er natuurlijk ook aan of je aan de oost- of westkant van het land gaat reizen…
Heeft iemand aanbevelingen over wat we zeker niet mogen missen?
En is november of januari nu de “beste” reistijd?
We moeten nl. vakantie gaan aanvragen op het werk en we komen er maar niet uit… :o

Alvast bedankt! Groetjes!

November is nog laag seizoen, maar nog wel een beetje regentijd. Je kunt dan overal terecht. Soms zijn restaurants of hotels nog gesloten, hoewel dat in november niet veel meer het geval zal zijn, omdat iedereen zich alweer voorbereid op het hoogseizoen. Januari is hoogseizoen en is alles duurder en moet je wel even van te voren bellen om te vragen of er nog plaats is. Dus afhankelijk van je budget zou ik beslissen wanneer je gaat. De goedkoopste tickets vind je op de duitse site van Martinair. Vul gewoon je eigen adres in en per e-mail ontvang je dan gewoon je e-mail ticket. Kan soms honderden Euro’s schelen!!
Kijk eens op onze gezamelijke website van de Holland Hotels om ideeen op te doen voor een leuke trip door Costa Rica: www.hollandhotelscr.com

Veel plezier en misschien wel tot ziens,
Otto en Anja
www.elmonofeliz.com
[EMAIL=“info@elmonofeliz.com”]info@elmonofeliz.com

www.hollandhotelscr.com

Hoi Petra,

Ik ben vorige jaar november naar Costa Rica geweest en inderdaad het orkaanseizoen is dan als het goed is net ten einde (in mijn geval was delta nog in aantocht maar dat was vorig jaar). Van de drie weken die ik er ben geweest heb ik de eerste 1,5 week veel bewolkte dagen gehad, maar koud en regen gelukkig niet.
Ik heb niet het idee gehad dat veel hotels en restaurants dicht waren. In de grote plaatsen als Monteverde, Torteguero zijn volgens mij continue veel toeristen aanwezig. Zelfs in kleine dorpen konden we gewoon een hapje eten.

Nu veel plezier met het voorbereiden van je reis… Het is een fantastisch land.

Groet Karin

Hoi ! Ik ga in maart 2007 3,5 week
Het is dan erg warm…maar daar kan ik wel tegen !
En het seizoen loopt dan weer af !
Ik ben benieuwd of ik de juiste keuze heb gemaakt qua tijd !
In ieder geval veel plezier !!
Groetjes,
Zita

De week voorafgaand aan Pasen is een superdrukke week. Bijna alle hotels zijn dan in de badplaatsen volgeboekt en is San José vrijwel uitgestorven. Op goede vrijdag ligt het openbare leven stil, winkels zijn dicht en rijden er ook geen bussen meer. Het seizoen loopt na deze paasweek af. Maart is dus nog volop hoogseizoen