Costa Rica

Hallo allemaal!

Ik ga eind januari of beruari naar Costa Rica,voor 3 maand maar ben ff beinieuwd naar een paar dingen. Duzz wie kan me helpen???

Ik heb ergens gelezen dat alle hotels voor het hoofdseizoen vol geboekt zijn, maar geldt dit ook voor de hostels??

Is het verstandig om van te voren een hostel te boeken of kan dat ook ter plekke?

Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt per dag voor eten en onderdak??

Kom je veel backpackers tegen??

Weet iemand nog een goedkope spaanse school?

En een goedkope coole surftrip, wil namelijk graag surfen…

Veel vragen, hoop dat iemand me kan helpen!!!

Groetjes Monique

Hé,

Ik ga ook in Januari naar C-R!! weet je al waar je als eerste heengaat? Kan je al surfen of niet? Wanneer vlieg je?
gr. Peen

Hey peen,

Ja ik heb gister net geboekt. Ik ga 24 januari heen en 20 maart terug. ECHT ZO COOL!!! Ik vlieg naar San Jose…Ik heb al vaker gesuft. In Australie, Mexico, Frankrijk en Spanje, maar ik ben niet heel goed, moet altijd weer erg inkomen. Maar jij gaat dus ook??
Weet iemand ook of het handig is om een credit card mee te nemen of is een bankpasje voldoende?

Groetjes Monique.

En wanneer ga jij trouwens?

Hi Moon,

ben in 2003 in CR geweest, maar dat was in September.

In Samara hebben wel wat “surfdude’s” gezien, maar of de golven voldeden kan ik je niet zeggen. De westkust heeft meer plaatsen waar gesurft wordt, dus gewoon terplekke nog eens navragen. Bij Quepos/Manuel Antonio kan het volgens mij ook, maar ten tijden van ons bezoek was de zee er erg rustig…

Eten en drinken kan je in CR erg goedkoop. Wij hebben vaak met z’n tweeen voor zo’n 5 dollar gegeten, maar ik heb er ook al eens een menu van 12 USD/pp gehad. Je kan i.i.g. alle kanten op. Ga daar eten waar de local’s ook heen gaan, dan krijg je het echte Costa Ricaanse eten en het meestal heel voordelig.

In de periode dat wij gingen was het vrij makkelijk om accomedatie te krijgen en we hebben een doorsneeprijs van zo’n USD 32,50 betaald voor 2 personen. We hadden meestal wel airco en tv op onze kamer, dus dat scheelt al een boel in prijs.

Backpackers kom je genoeg tegen, maar groepsreizigers nog meer en die waren vaak wel erg nadrukkelijk aanwezig, wat wij een minpunt vonden…

Succes, Robert

Een goede surfplek is Dominical aan de Pacific, de plek waar veel backpackers komen.
In Dominical is een bank waar je met een Visa card geld kunt opnemen. Het beste kun je Colones opnemen omdat winkels nadelige koersen berekenen bij het wisselen van dollars.
Veel plezier in Costa Rica

Otto
www.elmonofeliz.com

Hey Monique,

Maak je niet te druk, deed ik ook vorig jaar en dat bleek nergens voor nodig te zijn :slight_smile:

Ik ben vorig jaar vanaf begin april ook 3 maanden in CR geweest (en Nica en Panama)

Over overgeboekte hostels/cabinas hoef je je niet zo druk te maken, er zijn er overal zoveel, dat er altijd wel plek is. (ik kan me niet voorstellen dat dit in feb. enorm verschild)

Ik was gemiddeld zo’n 30 euro per dag kwijt, all incl. dus onderdak, eten, buskosten etc… maar dat hangt erg van jezelf af, bovendien was nicaragua 2 x zo goedkoop.

Alleen als je met opzet je lonely planet negeert zul je geen andere backpackers tegen komen :slight_smile:

Ik heb ook nog een maandje in Jaco gezeten op een zeer voordelige talenschool www.ipailanguageschool.com. IN Jaco kun je ook goed surfen. De school is alleen wel erg klein: eerste week was ik de enige buitenlandse student, op het hoogtepunt week 4 waren er 4!! MIjn gastgezin was fantastisch dat maakte veel goed, maar na 4 weken had ik het wel een beetje gehad met het straatbeeld van Jaco: al die ouwe gringos en prostituees…
Dominical is idd een erg goed alternatief, relaxte sfeer en je kunt er goed surfen… De meest positieve verhalen qua talenschool heb ik gehoord over die in Tamarindo, feesten, surfen en spaans leren. wel veel gringos.
Bijna alle talenscholen die aan het strand liggen geven overigens wel surflessen

Trouwens… ik zou de talenschool gewoon in CR regelen, eerst op internet oriënteren en dan een voorlopige keuze maken. Als je aankomt kun je altijd nog ergens anders heen als 't niet echt geweldig is.

www.123teachme.com geeft een goed overzicht van alle talenscholen: prijs, grootte, kwaliteit etc…

Succes en have fun

Roel