Ik heb de vraag al vaker zien langskomen maar ik zag het antwoord wat ik zoek er nog niet helemaal tussen.
Mijn vriend en ik zijn van plan van 9 December tot 9 januari te gaan rondreizen in Costa Rica.
We houden er niet zo van om van te voren onze route vast te leggen. Nou lees ik overal dat boeken van hotels in de piekperiode zeer wordt aangeraden.
Betekent dit dat in die periode echt alles vol zit, of te wel onmogelijk om nog iets te vinden wat beschikbaar is of wordt de keuze beperkter? geldt dit voor alle gebieden, alle prijsklassen? Helaas kunnen we dit jaar niet in een andere periode, anders hadden we dat wel gedaan.
Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd of er mensen op dit forum zijn, die zonder vooraf te boeken in deze periode gereisd hebben?
Als je op de bonnefooi gaat moet je tussen 20 december en 2 januari de kust, la Fortuna en Monteverde mijden.
Topseizoen toerisme en ook alle Costaricanen hebben vrij en die willen naar het strand.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Hallo Johan,
Hartelijk voor het advies. Dan gaan we die gebieden in die periode proberen te mijden.
groet,
Marit
Via allerlei apps is het tegenwoordig heel makkelijk om kort van te voren een hotelkamer te boeken. Maar tijdens de kerstdagen zijn er veel hotels die nu al hun kamers op “bezet” zetten, omdat ze weten dat ze kamers op de “gewone” manier, dus via e-mail of telefoon ook kwijtraken aan een gast, zonder dure commissies te hoeven betalen aan Booking.com of Expedia.
Dus als je een leuk hotelletje tegenkomt op Booking en alles lijkt bezet is het wellicht toch de moeite waard eens even te bellen naar het hotel.