Het is bijna zover,volgende week vertrekken we richting Costa Rica,nou hebben we de eerste nacht geboekt(dos Palmas).
Vervolgens willen we graag richting Sarapiqui en hebben we ook een Bonnefooi(Kortingkaart) gekocht maar ik vraag mij af hoe de beschikbaarheid is van de Nederlandse hotels,in Helicon Island was bijv al geen plek meer op 10 en 11 Feb,nou kan dat natuurlijk maar welke goede alternatieven zijn er en wat is dan de waarde van de kortingskaart als ik eigenlijk maar 3 dagen van tevoren mag boeken?
Basisroute is:
Sarapiqui,Arenal,Monteverde,dan via Tamarindo(Playa Grande) naar het zuiden tot aan Montezuma en dan afhankelijk van de resterende tijd nog een paar dagen relaxen in de buurt van Jaco.
Hoi rico,
ik kan je helaas (nog)geen antwoord geven op je vraag…maar ik heb een vraagje ,voor jou.
Wat is een bonnefooi en hoe kom je er aan?
Wij gaan in sept en dacht dat het misschien ook wel iets voor ons zou zijn.
gr Victor
Leuk zo’n kaart, maar aangezien 99,8% van de hotels in Costa Rica niet is aangesloten…
Van het hoogseizoen zijn de eerste twee weken van januari het drukste vanwegde de vakantie periode in Costa Rica.
Tijdens de paasweek is het dan weer druk, ook weer vanwege de locale vakanties, en reizigers vanuit nabij gelegen landen. Voor de rest, lekker een hotelletje zoeken, daar heb je echt geen kaarten en pasjes voor nodig.
Ik vraag me af; wat wil je eigenlijk in Sarapiqui gaan doen?
Bedankt voor de aanvullende info wij gaan dus in een redelijke rustige periode?
Wij willen graag in Sarapiqui het regenwoud daar bezoeken en vandaar uit de omgeving verkennen en een dag of 2/3 te blijven,maar waarom vraag je je dat af is het niet de moeite waard dan?
Sarapiqui is een prachting gebied met twee mooie reservaten. La Selva en Tirimbina.
Ook kun je er geweldig raften en paardrijden.
Echt rustig is het niet in februari. Het is gewoon hoogseizoen.
De Bonnefooi kaart geeft een korting van 15% op alle hotels die zijn aangesloten bij de Holland Hotels.
Daarnaast krijg je ook kortingen aangeboden op tours en restaurants.
De kaart kost €25 voor twee personen, en is maximaal 3 maanden geldig.
Maar, zoals de naam het al zegt, het is bedoeld voor die reizigers die van te voren niets willen vastleggen en pas besluiten nemen als ze in Costa Rica zijn, dus op de bonnefooi reizen. Je mag 3 dagen van te voren reserveren.
Een alternatief is bijvoorbeeld de Flexidrive of Ara tours, waarbij je vooraf een bepaald aantal hotelnachten (vouchers) inkoopt en verolgens onderweg aan de hand van een lijst de hotels uitkiest waar je wilt verblijven. Je betaalt de hotelkamer per nacht door inlevering van een voucher. Je weet van te voren wat je kwijt bent en hoeft onderweg geen geld meer te betalen aan hotels. Niet de goedkoopste manier. Maar ook daar mag je pas 3 dagen vooraf reserveren.
Wil je alles van te voren zeker weten en dus alles goed vastleggen, dan kun je beter vooraf reserveren en geen Bonnefooi-kaart kopen of Flexidrive vouchers kopen.
In het hoogseizoen loop je natuurlijk eerder de kans dat een populair hotel al is volgeboekt.
Hoogseizoen: 15 december tot Pasen, en juli, augustus.
Rico42 had dus vandaag al een “volgeboekt” als antwoord gekregen van Heliconia Island, met of zonder Bonnefooikaart of Flexidrive voucher.
Hoi monofeliz,
ik heb een vraagje aan de expert… wij gaan in september 3wk naar Costa Rica en wij willen dus wel op de " bonnefooi" gaan reizen. Raadt je ons wel aan om zo’n bonnefooi kaart te nemen?wij willen zoveel mogelijk regelen als we daar zijn, de auto, excursies en hotels…Elke tip is welkom…
Alvast bedankt…
September is een laagseizoen-maand, alle hotels zullen blij zijn met elke klant die aan komt lopen.
De auto zou ik wel al van te voren regelen, en de eerste nacht ook al.
Veel genoemd wordt Dos Palmas, een hotel vlak bij het vliegveld ( Peter haalt je op van het vliegveld bij aankomst) en de volgende morgen staat bij zijn hotel een auto klaar die je ook via hem geregeld hebt.
Maar je kunt e.e.a. ook regelen via bijvoorbeeld Johan van “Op Maat”, die de 1ste en laatste nacht + autohuur voor jou kan regelen.
Beide eigenaren zijn Nederlanders die al jaren hier wonen.
Adressen vind je via Google (zoek op naam + Costa Rica)
Of je wel of niet een Bonnefooi kaart moet kopen kan ik niet beoordelen, dat ligt aan de keuzes die je wilt maken.
In september wordt het Walvissen Festival georganiseerd in de streek waar ik woon. In de maand september zijn dan veel walvissen te zien voor de kust van het Nationale Park Marino Ballena, gelegen tussen Uvita en Ojochal, zuid-pacific.
Met een bootje gaan je dan op zoek naar walvis moeders met baby en mannetjes walvissen die indruk willen maken op de dames en boven uit het water springen.
Veel plezier alvast met alle voorbereidingen.