Jalta, Oekraine

Goedenavond mensen,

Deze zomer waren een vriend van mij en ik van plan om naar Jalta te gaan in Oekraine. Nou zie ik best wel wat hotelaanbieders op internet. Maar het liefst zou ik dit doen via een Nederlands reisburo ( bijv. D-Reizen ofzo) alleen die hebben daar geen hotels zitten. Weet iemand hier een leuke site ( hoeft niet perse Nederlands te zijn maar natuurlijk wel betrouwbaar) met aanbiedingen in de richting van Jalta? En wat is het goedkoopste om richting Oekraine te komen (trein/vliegtuig). Alvast harstikke bedankt!!

Mvg,
Martin

ik weet niet waar jullie wonen maar wizzair vliegt vanaf keulen en dortmunt naar kiev voor een paar tientjes, auto parkeren op vliegveld bij keulen is gratis dortmunt weet ik niet en vanaf kiev kan je door vliegen naar simferopol
http://nl.hotels.com/de1390745/hotels-yalta-oekraine/ een betrouwbare site om een hotel te boeken

groet dirk :chin:

WZ vliegt OOK vanaf Kyiv (zomers=seizoen) naar Sevastopil. of anders diverse treinen=poiezd.
Er gaat vrijwel geen NLer daarheen-en die weinige die gaan (zoals ik ooit) weten van de hoed en de rand-dat je daar ter plekke, miits russky sprekend, gewoon een kamer bij omaatjes op straat/voksal huurt. vanaf 5 euries/nacht, meer/beter kan ook.
je meldt-zoals zovelen wat onnadenkend-niks over budget of gewenste minimum comfort. Veel van die hotels daar zijn aftandse Soviet monsters waar na de Russen weg zijn niks meer aan is gedaan. dus D-trs en die hap weet dat wel en laat geen boekingen komen die dan enkel maar klachten opleveren.
als je echt low bekpek budget wil, dan weet je allang van deze sites: hostelworld, hostelbookers, hostelz, etc.
en er is al jaren+jaren google: hotels in Yalta/Krym-en dan komen al die bekende sites als bookings, hotels, hrs, etc-gewoon een uurtje wat surfen en dan komt er wel wat.
brama.com of of .org is een tiepies Oekr. forum met veel aanbieders. als je echt denkt dat het niet anders kan als vooraf te boeken-ga dan voor een zgn. apartment met service/ WEST style. kan al vanaf rond de 25/30 eur/ofUS$/nacht-voor zoveel als je erin kan proppen.
de ALLERgoedkoopste wijze om er te komen is met een lowbudget naar POLEN-bvb Krakow-en dan bus naar LVIV-en dan Oekr. trein naar krym. dat kost je 2,5-3 dagen-en dat maakt WZ toch wel aantrekkelijk (ik betaalde vorig jaar rond de 120 eur/retour Keulen-Kyiv.

oh beste Martin-nog dit
Sev/b/pol/pil is de airport voor Krym. vanaf daar rijdt de langste trolejbuslijn ter wereld naar yalta-2,5 uur.
als je/jullie nog nooit echt in Oost-Europa zijn geweest, dan raadt ik je deze reis zonder meer AF. ga dan eerst maar wennen in landen zoals Kroatie, Polen, Slovakije, waar het allemaal wat beter is geregeld.

Zo he mensen dit is TOP zeg!! Ik had niet verwacht nu al zoveel reactie’s te hebben. Hier heb ik zeker nuttige informatie gekregen enorm bedankt!! Maar ik heb nog 1 ding voor bkkflyer

Ik heb Krakau, Lublin en Rovinji al gehad en als jij mij waarschuwt voor die trolleybus dan weet ik wat mij te wachten zou staan haha!!

Dit is trouwens zo ongeveer ons plan

budget max 700 a 800 euro (reis+overnachtingen)
tijdsduur is rond de 10 dagen
overnachtingtype ( hotel/appartement maakt niet zoveel uit)

Jij was al eens in Yalta (Krym) geweest! Is dit een aanrader om eens te bezoeken??

Alvast erg bedankt

mvg,
Martin

ps.
@Dirkpie

Ik woon zeer dicht bij Keulen ik woon op de grens van Duitsland dus dat is geen probleem!

1.zoals je op de site van WZ kan zien-om en om vanaf CGN=Keulen of DTM=Dortmund (direkte trein vanaf Venlo-duurt wel 2 uur).
2.ik zou zeker niet enkel naar Yalta gaan=als je wat meer tijd hebt kan je meer plaatsen aandoen. bvb de marinestad Sevastopol (sorry-ik bedoelde die airport is in SIMFEROPOL_vergissing wegens te veraf nu) of de andere badplaats Yevpatoria of Feodosia/Koktebel (=beetje ‘‘hangout’’ plek voor jongere russen). In al die plekken werkte het systeem van gewoon ter plekke maar zien en wat huren perfekt. En nast/in het station (=voksal) is tlijd ook nog wel een ‘‘byuro kvartiry=kamerbemiddeling’’.
3.voor onze begrippen is UKR spotgoedkoop. Zoals gezegd-kamer vanaf 5 eurie (mits niet al te hoge eisen), uit eten-2/3 gangen ‘‘lonsj’’ voor 3-4 eurie, bier is goedkoper als melk (helaas-dronkenscahp te over), en zo’n ritje met de trolejbus (Rovinj heeft die trouwens niet en nooit gehad) van 2,5 uur-tegen de 100 km kost rond de 1,50. Een nachtreis per slaaptrein Kyiv-Kry kost rond de 15 eurie.
Met 20 eur/dag kon ik goed rondkomen (met wel als voordeel dat ik redelijk russies kan verstaan en wat spreken).

Beste mensen,

Ik heb afgelopen juni de Krim aangedaan.
Gevlogen van Keulen op Kiev (wizzair) en dan 4 uurtjes wachten, en dan de vervolgvlucht met wizzair naar Simferopol, totaal kostenplaatje 120 euro (heen en weer).
De krim is heel leuk.
En spotgoedkoop, boek geen hotel vooraf maar in iedere stad staan vrouwtjes met een bordje met daarop “Kwartira” of zoiets.
Even onderhandelen, en meestal heb je dan voor 100 Grivna (10 euro) wel een redelijk mooi appartementje. (ik spreek geen woord russish, maar met handen en voeten, en een pen, kom je er wel). Bezoek ook Ai-Petre, makkelijk te doen vanuit Yalta, je zit dan boven in de bergen tussen allemaal Tartaren, mmmmmm…lekker eten daar, en prachtig mooi uitzicht (vergezichten).
Balaklava is ook heel mooi, hoort bij Sevastopol maar veel mooier.
Je kunt hier met een bootje varen, en zwemmen in helder blauw water, echt prachtig.
Ga volgend jaar weer terug.

Piepo…