Jakarta-bromo-bali-gili

Hallo,

Wij zijn gaan in juni voor 3 weken naar Indonesie. Hebben zelf een reisschema gemaakt:
Start 5 dagen jakarta -> 4 dagen yogjakarta + bromo -> 2 dagen bali ->paar dagen Gili (om te duiken) -> eindigen in jakarta om vervolgens terug te vliegen naar Nederland.

• We twijfelen of we met openbaar vervoer willen reizen; trein of vliegtuig van jakarta naar yogjakarta in verband met reistijd.

• Ik heb gelezen dat er een boot vertrekt van Bali naar de gili’s. Is het praktischer om van te voren een ticket te boeken of daar op bestemming?

• Accomodatie op Gili air is dat te doen kwa prijs? We willen niet meer dan 80 euro per dag uitgeven pp voor accomodatie. Is het dan handiger om van te voren te boeken of kan het ook daar?

• Gaat er een vliegtuig van Gili naar Jakarta?

Alle tips zijn welkom, geen verkooppraatjes…

Miemie

Is er een reden dat je 5 dagen naar Jakarta wilt? Je hebt al veel te weinig tijd, en het beetje tijd dat je hebt zou ik ergens anders doorbrengen dan in Jakarta. Kijk eens in een van de vele draadjes op dit forum voor suggesties.

Van Jakarta naar Yogya is een lange zit. Het landschap is mooi.

Vier dagen Yogya en Bromo samen is erg weinig. Je bent al een volle dag kwijt om van Yogya naar de Bromo te komen (16-20 uur).

Van de Bromo naar Bali is weer zo’n lange reisdag. Vermoeiend.

Waarom duiken op de Gili’s? Persoonlijk vind ik Bali stukken mooier qua duiken, en het scheelt je de nodige uren reizen. De boten van Bali naar de Gili’s zullen niet volzitten in juni. Je kan vantevoren boeken, of gewoon ter plekke. Als je nu boekt kun je gewoon met je creditkaart betalen, geen probleem.

De Gili’s hebben geen vliegveld, dus je zult moeten vliegen vanuit Mataram (het vliegveld ligt niet bij de plaats Mataram maar in het zuiden van Lombok) of vanuit Denpasar (wat ook niet bij de plaats Denpasar ligt maar in het zuiden van Bali).

Persoonlijk zou ik je reisschema nog eens heel goed onder de loep nemen. Zie mijn site met reisverhalen voor suggesties.

Ik zou lekker die 5 dagen Jakarta terugbrengen naar 1, hooguit 2 dagen en de vrijgekomen dagen gebruiken om leukere / mooiere plaatsen in Indonesie (langer) te bezoeken. JKT heeft ondanks de grootte weinig te bieden en is een drama om daar van “A” naar “B” te komen, door het totaal ontbreken van goed openbaar vervoer zoals een metro.