Voorlopig 4 weken schema Indonesie

Hallo, in juli en augustus gaan ik en mijn vriendin (26 en 29 jaar) 28 dagen naar Indonesie. de vlucht is geboekt. mijn voorlopig schema is nl:
1 Brussel - Jakarta
2. Jakarta - Yogyakarta
3. Yogyakarta
4 Yogyakarta
5 Yogyakarta
6 Yogyakarta - Bromo (met bus? en naar welke plaats dicht bij de Bromo?)
7 Bromo
8 Bromo - Ijen
9 Ijen
10 Ijen - Bali
11 Bali
12 Bali
13 Bali
14 Bali
15 Bali - Lombok ( boot)
16 Lombok
17 Lombok - Gili’s ( meer naar de avond toe naar de Gili’s )
18 Gili’s
19 Gili’s
20 Gili’s - Bali - Flores ( Boot naar Bali + vlucht)
21 Flores ( Rinca of Komodo eiland )
22 Flores ( eilandjes voor Labuan Bajo )
23 Flores ( Labuan Bajo)
24 Flores - Bali (vlucht)
25 Bali
26 Bali
27 Bali - Denpasar - Jakarta
28 Jakarta - Brussel

Mijn vraagjes zijn nu nl:

**Yogyakarta: **een rustig hotel waar je niet om 4 uur gewekt word door het ochtendgebed ivm de ramadam.

**Dag 6: ** wat het beste vervoer is naar de Bromo vanuit yogyakarta en waar te logeren voor de volgende morgen de tocht naar de zonsopkomst te maken. en is het logisch om op weg naar de Bromo een excursie naar de Pabbanen Tempel te maken?

Dag 10 -14: De indeling van Bali met in Ubud en Sanur een hotel of betere opties?

Dag 17 -19: een leuk hotelletje op één vd Gili eilanden

**Alle suggesties zijn van harte welkom. mooie, toffe logies. tips en ervaringen. **

Dit schema kan zeker nog gewijzigd worden en
ik wil er echt een prachtige reis van maken hopelijk kan ik ook mensen helpen en word ik ook wat wijzer, alvast bedankt.:zon02:

Hallo Dieter,

Voor vele gasten is al gebleken dat wij een uitstekende lokatie hebben voor aankomst en vertrek uit Bali, wij zijn 15 minuten gelegen vanaf het vliegveld.

Tevens kunnen wij je helpen aan een betrouwbare chauffeur met auto die jullie een onvergetelijke rondtour op Java en Bali kan bezorgen.

Daarnaast verzorgen wij ook reizen naar de Gili´s, Lombok, Bima, Flores en de komodo eilanden. (Bijvoorbeeld met een lokaal priveboot enkele eilandjes bezoeken en overnachten op de boot, met je eigen kapitein, matroos en privekok! In plaats van een boot die je deelt met meerdere toeristen)

Wil je wat reisimpressies van gasten waar wij een rondreis voor hebben georganiseerd dan kan je dat bekijken op onze facebookpagina :

Wat foto materiaal van het paradijselijke Zuid-Bali:

http://www.homebalihome.com/nl/foto-...mbaran-beaches

en bijvoorbeeld Finn’s beachclub op een private beach :

http://www.semarauluwatu.com/dining/finns/

Van 10 t-m 15 januari staan wij op de vakantiebeurs in Utrecht op de Indonesie-paviljoen, op uitnodiging van de Indonesische ministerie van Toerisme. Dus als je ons face 2 face wilt ontmoeten ben je bij deze uitgenodigt.

standnummer is Hal 1, C132

Sowieso een fijne vakantie gewenst op Bali!

Warme groet,

Marcello Supusepa :chin:

marcello@homebalihome.com

http://www.zoover.nl/indonesie/bali/...balihome/villa
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vak.../homebalihome/

Irritant, altijd weer dit soort verkooppraatjes tegen te komen.

In Sanur raad ik Taman agung aan, dit is een heel leuk plekje in het heerlijke Sanur.
En aangezien dat ik zelf van rust hou raad ik ook Gili air aan en dan ook het hotel ocean 5 aan waar je nederlander als duikinstructuurs heb. Gezellig. In ubud heb je ook vele leuke hotels. Zelf heb ik toen een budget hotel gekozen daar.

Veel plezier!!!

Hoi Dieter, de tocht van Yokya naar de Bromo is echt een vreselijke tocht. Je rijdt (bijna) alleen maar over een doorgaande weg hopende heelhuids aan te komen bij de Bromo (hangt waarschijnlijk ook van de chauffeur af, zou hier wat extra aandacht aan besteden als ik jullie was!). We vertrokken rond 07:00 uur uit Yokya, hebben een onderbreking van ca. 2 uur gehad en kwamen rond 22:00 uur aan bij het hotel in de buurt van de Bromo. Een bezoek aan de Prambanan is zeker aan te raden, maar dan de dag er voor doen, anders wordt het nacht eer je in de buurt van de Bromo bent.

Als je moet kiezen tussen Komodo en Rinca: in tegenstelling tot wat de naam zou vermoeden, op Rinca zitten veel meer Komodo varanen.

Wil je even de warmte ontlopen: op Bali naar Bedugul. Heerlijk oord in de bergen.

Op Oost Java aan te bevelen: Rumah Senang in Kalibaru. Een paradijselijk oord waar vandaan je een paar mooie excursies kunt doen, o.a. naar Sukemade (een tweedaags tripje langs plantages en door “oerwoud” met aapjes, toekans, varanen en waar je schildpadjes de vrijheid kunt geven).

Geen watervrees, ga op Bali een keer snorkelen (of duiken).

Groeten,
Ineke

Op Gili Trawangan: Gilinta Bungalows, maaaaaarrrr… boeken op voorhand!!! Juli en augustus zijn overvol, vooral augustus en dan ook nog es september… Lokale mensen verhuren dan ook hun huizen om een centje bij te verdienen, op het strand ook veel ‘dakloze’ toeristen dan… vol vol vol… en ongelooooflijk duur. Maar kom, dat laatste mag je wel wat relativeren aangezien ik gewoon ben om heel goedkoop te logeren.

Dag Lisa

Kan je me zeggen hoe ik een bungalow moet reserveren bij Gilinta?

Bedankt

Marco