na lang over na te denken heb ik besloten er een jaartje tussen uit te willen.
mij lijkt het geweldig om te gaan werken op aruba in de sector toerisme.
ik zou graag naar aruba gaan van januari 2014 tot ongeveer april 2014.
heeft iemand ervaring ermee? die mij verder kan vertellen hoe en wat ik moet regelen?
en bij welke bedrijven ik het beste werk kan vinden.
hoop dat iemand me hiermee opweg kan helpen.
Ik ben nu 18 jaar en heb ongeveer een jaar ervaring in een evenementen en catering bedrijf.
Denk dat je beter dit forum goed na kunt zoeken, dan lees je wat wel of niet kan/mag want er is heel veel geschreven over toelating op Aruba en banen hier. Ik denk trouwens dat je je in de data vergist, nu praat je over 3 maanden en je zult misschien 1 jaar en 3 maanden bedoelen.
oke erg bedankt, ik zal het forum een x maar helemaal door zoeken.
ik bedoel wel gewoon 3 maanden andere maanden ga ik reizen door andere landen heen
hai jacyntha
als je hier werk wilt vinden kun je beter in het hoogseizoen komen en dat is hier van sept okt tot en met maart
dan vindt je altijd wel werk in de horeca
groet
agnes
Van Kerst tot en met pasen is inderdaad absoluut hoogseizoen, Carnaval is zelfs toptijd, dus je zult best wel iets vinden. Je weet dat je illegaal gaat werken dan, want het is onmogelijk voor enkele maanden een werkvergunning te krijgen. Loop als je hier bent binnen bij de meest Nederlandse restaurants and eetcafe’s (zie eerdere posts) en kijk of je dan wat kunt regelen. Vooraf proberen werk voor zo’n korte tijd te krijgen gaat niet lukken, in het algemeen wordt er al slecht gereageerd op emails en voor maar een paar maanden zal men niet echt geinteresseerd zijn. Oja, meld op je waiver voor aankomst op Aruba vooral niet dat je komt werken, maar dat je gewoon vakantie komt vieren en zorg dat je een verblijfsadres hebt (hetzij hotel/b&b/appt of bij vrienden bijv.) en zorg dat je een ticket hebt waarmee je het eiland weer verlaat wat binnen een periode van max. 180 dagen ligt. Het kan ook zijn dat de douane wil weten hoe je je verblijf hier betaalt, bijv. met creditcard, dus wees er op voorbereid dat dergelijke vragen gesteld kunnen worden.
oke heel erg bedankt,
ik zou me er verder in gaan verdiepen op deze site.