heb dé stap gezet en heb 1 jaar loopbaanonderbreking vanaf maart 2010 :wereld:
mijn plannen zijn maart Borneo (een groepsreis) en in april alleen 3 weken naar Nepal (ben er al geweest voor trekking en ken er een gids)
Vond dat dit het jaar was om rond te reizen…
Ik sta voor alle landen open !!! :zon02: en mag dus maandje tot 3 maand zijn…
Heb al Nepal, Brazilië, Noorwegen, stukje Usa (streek SanFrancisco, Denver, New orleans)… gezien maar Noorwegen bv wil ik zeker opnieuw doen, maar met tentje dan
Mijn plan is niet om 1 jaar continue te reizen, maar af en toe eens een reis doen, eventueel met andere reisgenoot. Dus indien iemand een voorstel heeft laat je maar weten.
Ik hou vooral van actieve reizen, op het strand liggen kan ik hier ook. Uiteraard is een dagje rusten of meer tijdens een reis ook altijd leuk. Cultuur, kunst en vanalles zien is voor mij toch wel belangerijk op een reis, te voet, met de fiets of in de lucht
Paardrijden, parachutespringen, parapante maar nee, duiken heb ik nog nooit gedaan. ‘The great barrier reef’ is daar wel dé geschikte plaats voor zeker ?!
Ik ben ook aan het bekijken om er een jaartje tussenuit te trekken, Australië voornamelijk. Ik ben van alles aan het opzoeken, ook over loopbaanonderbreking. Ik zie dat je ook buiten Europa gaat rond trekken, kan je dan loopbaanonderbreking krijgen? Volgens wat ik er over vind bij de RVA lijkt het mij niet mogelijk. Onbetaald verlof dan maar? Heb je misschien nog nuttige tips of sites om te bekijken?
Veel plezier op reis & mercikes!
Ben 2,5 maanden op reis geweest : Nepal, Thailand (stukje) Cambodja en Borneo. Prachtige ervaring ! :wereld:
cheer Nu ben ik op zoek naar een groepje reisgenoten voor november 2010 tem januari 2011! Een reis naar Ecuador zou ik heel graag doen, alsook de galapagiseilanden.
Ken er iemand die er een trekkings-reis-verblijfplaats heeft en hij wil me aan adressen helpen om er rond te trekken… dus dat kan ook al helpen
Andere voorstellen zijn ook welkom
Kijk eens op de site van de rva, daar vind je alle info. De vakbond kan meestal niet veel info geven vind ik. Beste is alles zelf uitzoeken…
Afhankelijk van de soort firma waar je werkt, kan de werkgever al dan niet verplicht zijn dit toe te staan.
Van mij heeft het een tijdje geduurd voor de werkgever dan uiteindelijk het toe stond, het was een lange weg, maar het is de moeite om dan het uiteindelijk te kunnen doen >>>
3 maanden wachten is misschien moeilijk, maar dan ben je met alles in orde, ziekte, pensioen … en je krijgt nog een inkomen van ± 500 euro, bruto, maar 't is toch iets é :cheer:
ik had het ook moeilijk om te wachten, maar heb dan toch even doorgebeten, en ben voorlopig zorgenloos >>>
Hey Anja,
ik ben van plan om loopbaanonderbreking aan te vagen +
mijn huurcontract verloopt dan net ook en ik zou geen vast domicilie meer hebbne omdat ik me definitief wil vestigen in brazilië. ik vroeg me af of ik me dan kan domiciliêren bij vrienden of zelfs via een postbus ? weet jij dat ?
Hoi Anja,
heb je al plannen voor januari? Of zit je al op een bootje rond de Galapagos…
Ik zoek iemand om met me mee te gaan naar Mali. Cultuur, basic, vriendelijke mensen, muziek, natuur, van alles dus.
Groetjes Martine